• آخرین اخبار تخصصی صنعت حمل و نقل هوایی و گردشگری ایران
  • سرعت در پیدا کردن قوانین و بخشنامه ها
  • اطمینان از دیدن بخشنامه ها و عدم نگرانی از عدم دریافت بخشنامه توسط رایانامه
  • صرفه جویی در مصرف کاغذ
  • اولین وب سایت تخصصی بخشنامه های هواپیمایی ها در ایران
  • دسترسی همه پرسنل به بخشنامه ها بدون نیاز به ارسال برای تک تک آنها
  • حذف بایگانی دستی بخشنامه ها
  • دیدن بخشنامه هواپیمایی مورد نظر به ترتیب تاریخ
  • جستجو بر اساس موضوع
  • قانون صدور بلیت و جریمه کنسلی و استرداد و تعرفه های نرخی و .....

​با تدوین دستورالعمل‌هایی از بروز هر گونه حوادث در فرودگاه‌ها جلوگیری شد

  خبر
 درباره ​با تدوین دستورالعمل‌هایی از بروز هر گونه حوادث در فرودگاه‌ها جلوگیری شد

​با تدوین دستورالعمل‌هایی از بروز هر گونه حوادث در فرودگاه‌ها جلوگیری شد ...

مدیرکل ایمنی و آتش‌نشانی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ تسهيل در انجام عمليات پروازي با همکاري این اداره‌کل، تدوین دستورالعمل‌های لازم برای نوروز ۹۶، بازدید از فرودگاه‌های پرترافیک و اجرای عملیات ایمنی و آتش‌نشانی در فرودگاه اردبیل را از اهم فعالیت‌های اداره‌کل ایمنی و آتش‌نشانی در نوروز امسال توصیف کرد.

حمید حاجی بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز عنوان کرد: این اداره‌کل در نوروز امسال تلاش کرد تا تسهيل در انجام عمليات پروازي محقق شود. در حقیقت اداره‌کل ایمنی و آتش‌نشانی شرکت فرودگاه‌ها در نوروز امسال برای مدیریت پارک هواپیما در سطوح پروازی کشور و تسهیل در انجام عملیات پروازی برنامه‌ریزی کرد، هماهنگی‌های لازم را با شرکت‌های هواپیمایی و هندلینگ برای روان‌سازی فعالیت مسافرگیری در فرودگاه‌ها انجام داد.

وی با اشاره به افزایش ترافیک پروازی فرودگاه‌های کشور در ایام نوروز، ادامه داد: دستورالعمل‌هایی لازم برای جلوگیری از هر گونه حوادث و سوانح احتمالی در فرودگاه‌ها تدوین شد. در تعطیلات نوروز، تلاش شد حفظ آمادگی کارکنان در ایستگاه ایمنی و آتش‌نشانی فرودگاه‌ها در دستور کار قرار گیرد و مسئولان ایستگاه‌ها موظف شدند با توجه به CATEGORY فرودگاه نسبت به حضور کارکنان در ایستگاه نظارت کامل داشته باشند.

مدیرکل ایمنی و آتش‌نشانی در پاسخ به این سوال که «آیا در نوروز امسال از فرودگاهی بازدید کردید؟» گفت: در این ایام از فرودگاه‌های پرترافیکی مانند مهرآباد، مشهد و شیراز بازدید کردم. همچنین در محل ایستگاه ایمنی و آتش‌نشانی فرودگاه مشهد حاضر شدم و از تلاش و عملکرد به موقع و دقیق کارکنان این واحد در مواجه با حادثه آتش‌سوزی برج مراقبت این فرودگاه قدردانی کردم.

وی افزود: همچنین به همراه معاون عملیات هوانوردی و مدیرکل فرودگاه مهرآباد از ایستگاه ایمنی زمینی فرودگاه پایتخت بازدید کردیم و دیداری هم با کارکنان اداره ایمنی و آتش‌نشانی فرودگاه مهرآباد داشتیم. در فرودگاه بین‌المللی شیراز نیز ضمن بازدید از ترمینال‌های داخلی و خارجی، از واحدهای عملیاتی و کارکنان ایمنی و آتش‌نشانی دیدن کردم.

حاجی بیگی درباره بروز سانحه در فرودگاه اردبیل توضیح داد: در هفتمین روز فروردین ۱۳۹۶ به دلیل ترکیدگی لاستیک هواپیمای B.737 متعلق به شرکت هواپیمایی تابان، لندینگ گیر این هواپیما آسیب دید و به بروز سانحه هوایی در فرودگاه اردبیل منجر شد. در این شرایط کارکنان ایمنی و آتش‌نشانی فرودگاه با حضور به موقع خود در سانحه عملیات خنک کاری و تخلیه مسافر را به خوبی انجام دادند و از آسیب‌های احتمالی به مسافران و هواپیما جلوگیری کردند.

وی اضافه کرد: همچنین بر اساس دستورالعمل برف‌روبی و برنامه‌ریزی صورت گرفته فرودگاه‌های کشور از آمادگی لازم برای عملیات برف‌روبی در این ایام برخوردار بودند و فرودگاه اردبیل طی روزهای۳، ۴، ۱۲، ۱۴ فروردین‌ماه ۱۳۹۶ به عملیات برف‌روبی اقدام کرد و شرایط استاندارد و ایمنی را برای سطوح پروازی این فرودگاه رقم زد.

منبع : تین نیوز


تاریخ خبر: چهار‌شنبه 30 فروردین 1396
ساعت: 12:55:26 PM