• آخرین اخبار تخصصی صنعت حمل و نقل هوایی و گردشگری ایران
  • سرعت در پیدا کردن قوانین و بخشنامه ها
  • اطمینان از دیدن بخشنامه ها و عدم نگرانی از عدم دریافت بخشنامه توسط رایانامه
  • صرفه جویی در مصرف کاغذ
  • اولین وب سایت تخصصی بخشنامه های هواپیمایی ها در ایران
  • دسترسی همه پرسنل به بخشنامه ها بدون نیاز به ارسال برای تک تک آنها
  • حذف بایگانی دستی بخشنامه ها
  • دیدن بخشنامه هواپیمایی مورد نظر به ترتیب تاریخ
  • جستجو بر اساس موضوع
  • قانون صدور بلیت و جریمه کنسلی و استرداد و تعرفه های نرخی و .....

افزايش ترافيك پروازهاي عبوري با افتتاح چهارمين مسير يك طرفه

  خبر
 درباره افزايش ترافيك پروازهاي عبوري با افتتاح چهارمين مسير يك طرفه

افزايش ترافيك پروازهاي عبوري با افتتاح چهارمين مسير يك طرفه ...

معاون عمليات هوانوردي شركت فرودگاه‌ها از افتتاح چهارمين مسير پروازي يك طرفه در آسمان ايران خبر داد و گفت: با افتتاح اين مسير٬ جريان پروازي شمال به جنوب و بالعكس در آسمان ايران تكميل شده و ظرفيت ترافيكي آن افزايش مي‌يابد.
سعيد اكبري در گفت‌وگو با روابط‌عمومي شركت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران، درباره افتتاح و بهره‌برداري از چهارمين مسير پروازي يك طرفه ايران عنوان كرد: ۶۰ درصد پروازهاي عبوري از آسمان ايران از خليج فارس به تركيه و بالعكس گذر مي‌كنند. در سال‌هاي اخير براي مديريت اين پروازها شبكه‌اي ترسيم شده بود كه اكنون موفق به افتتاح و بهره‌برداري از چهارمين مسير هوايي يك طرفه شديم.
وي با بيان اينكه اين مسير جديد از جنوب و خليج فارس آغاز شده و به شمالغرب و مرز كشور تركيه منتهي مي‌شود، ادامه داد: در حقيقت اين چهار مسير هوايي يك طرفه بر اساس تكنولوژي ماهواره‌اي طراحي شده‌اند و مزايايي نظير افزايش ايمني، قدرت رقابت‌پذيري، ارايه سرويس بهتر در منطقه را داراست.
معاون عمليات هوانوردي با بيان اينكه تلاش مي‌كنيم بهترين و اقتصادي ترين مسيرها را به پروازها ارايه دهيم تا عبور از آسمان ايران براي ايرلاين‌هاي خارجي جذاب‌تر شود، گفت: اكنون رقباي ما در منطقه خليج‌فارس و همسايگي‌مان يعني كشورعراق هم به دنبال ايجاد و اقتصادي كردن راه‌هاي پروازي خود هستند. به اين منظور كشور عراق نيز دو راه هوايي موازي با چهارمين مسير يك طرفه پروازي ايران را همزمان با ما افتتاح مي‌كند.
به گفته وي، ظرف سه سال گذشته ترافيك هوايي ايران افزايش يافت زيرا مسير عراق بسته بود و كشور اوكراين درگير جنگ شده بود. اكنون مسيرهاي هوايي كشور عراق در حال گشايش است. تلاش مي‌كنيم با بهره‌برداري از اين مسيرهاي هوايي يك طرفه نخست؛ تعداد پروازهاي عبوري از كشور را حفظ كنيم و دوم؛ اين ترافيك را در آينده افزايش دهيم.
اكبري بيان كرد: اين مسير چهارم يك طرفه جريان پروازي شمال به جنوب و جنوب به شمال را تكميل مي‌كند و ظرفيت افزايش ترافيك در آسمان ايران را افزايش مي‌دهد.
وي درباره اقدامات صورت گرفته براي ساخت مسيرهاي هوايي يك طرفه توضيح داد: از سال ۱۳۹۴ پروازهاي عبوري از آسمان ايران با روند افزايشي شتابداري روبه‌رو شد. بنابراين با عزم و اراده جمعي در شركت فرودگاه‌ها و همكاري و تلاش هيات مديره اين شركت، ادارات مراقبت پرواز و ارتباطات و ناوبري و شوراي‌عالي امنيت ملي٬ مسيرهاي يك طرفه پروازي براي نخستين بار در ايران طراحي و مورد بهره‌برداري قرار گرفت.
منبع خبر:شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران


تاریخ خبر: یکشنبه 10 اردیبهشت 1396
ساعت: 11:04:44 AM