• آخرین اخبار تخصصی صنعت حمل و نقل هوایی و گردشگری ایران
  • سرعت در پیدا کردن قوانین و بخشنامه ها
  • اطمینان از دیدن بخشنامه ها و عدم نگرانی از عدم دریافت بخشنامه توسط رایانامه
  • صرفه جویی در مصرف کاغذ
  • اولین وب سایت تخصصی بخشنامه های هواپیمایی ها در ایران
  • دسترسی همه پرسنل به بخشنامه ها بدون نیاز به ارسال برای تک تک آنها
  • حذف بایگانی دستی بخشنامه ها
  • دیدن بخشنامه هواپیمایی مورد نظر به ترتیب تاریخ
  • جستجو بر اساس موضوع
  • قانون صدور بلیت و جریمه کنسلی و استرداد و تعرفه های نرخی و .....

افزايش ايمني در فرودگاه شيراز به روش قلب باز

  خبر
 درباره افزايش ايمني در فرودگاه شيراز به روش قلب باز

افزايش ايمني در فرودگاه شيراز به روش قلب باز ...

با بهره برداري از سيستم سوئيچينگ جديد فرودگاه شهيد دستغيب شيراز، سطح ايمني در اين فرودگاه بين المللي تا اندازه بسيار زيادي افزايش مي‌يابد.
به گزارش خبرنگار اعزامي پرتال روابط‌عمومي شركت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران به شيراز؛ سيستم سوئيچينگ قديمي اين فرودگاه حدود بيست سال است كه به كار گرفته مي‌شود و قدمت آن باعث شده تا علاوه بر اينكه امكان افزايش ظرفيت سيستم وجود نداشته باشد، اين سيستم نتواند خودش را با پروتكل‌هاي جديد نيز منطبق سازد. از اين رو، تصميم به نصب سيستم سوئيچينگ جديد گرفته شد، اقدامي كه آغاز آن به اواخرسال 1394 باز مي‌گردد.
كارشناسان واحد سوئيچينگ و راديوي اداره‌كل ارتباطات و ناوبري شركت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران با همكاري مهندسان الكتروينك فرودگاه شيراز، با برنامه‌ريزي و انجام كارهاي فني، نسبت به نصب فرستنده- گيرنده‌هاي راديويي ايستگاه فرستنده و همچنين ساختمان تكنيكال بلاك فرودگاه شيرازاقدام كرده‌اند تا زمينه نصب نهايي سيستم سوئيچينگ جديد اين فرودگاه را فراهم سازند؛ اقدامي كه امروز و فردا نهايي مي‌شود.
عملكرد مهندسان الكترونيك به گونه‌یی است كه در نهايت، سيستم سوئيچينگ جديد را در زمان كار كردن و فعاليت سيستم كنوني، فعال مي سازند؛ درست مانند انجام عمل قلب باز!
يكي ديگر از نكات قابل تامل در اين پروژه، افزايش ارتفاع دكل فرستنده از 20 متر به 42 متر است كه باعث مي‌شود تا پوشش فركانسي برج و اپروچ فرودگاه شيراز و در نيتجه، سطح ايمني فرودگاه تا اندازه بسيار زيادي افزايش يابد.
گفتني است؛ پيش از نصب سيستم سوئيچينگ جديد فرودگاه شيراز، نياز بود اقدامات زيرساختي و زيربنايي انجام شود؛ نظير برقراري فيبر نوري بين تكنيكال بلاك با اتاق فرستنده، ساخت ايستگاه فرستنده، نصب و راه‌اندازي دكل آنتن‌هاي فرستنده و گيرنده، ايجاد ارتباط دكل با اتاق فرستنده و آماده‌سازي تكنيكال بلاك فرودگاه شيراز. انجام اين زيرساخت‌ها تقريبا به مرحله پاياني خودش رسيده و ميزان پيشرفت نيز از مرز 95 درصد نيز گذشته است، به گونه‌یی كه امروز يا فردا تمامي زيرساخت‌ها تا 100 درصد آماده مي‌شوند.
منبع خبر: شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران


تاریخ خبر: چهار‌شنبه 27 اردیبهشت 1396
ساعت: 12:23:56 PM