• آخرین اخبار تخصصی صنعت حمل و نقل هوایی و گردشگری ایران
  • سرعت در پیدا کردن قوانین و بخشنامه ها
  • اطمینان از دیدن بخشنامه ها و عدم نگرانی از عدم دریافت بخشنامه توسط رایانامه
  • صرفه جویی در مصرف کاغذ
  • اولین وب سایت تخصصی بخشنامه های هواپیمایی ها در ایران
  • دسترسی همه پرسنل به بخشنامه ها بدون نیاز به ارسال برای تک تک آنها
  • حذف بایگانی دستی بخشنامه ها
  • دیدن بخشنامه هواپیمایی مورد نظر به ترتیب تاریخ
  • جستجو بر اساس موضوع
  • قانون صدور بلیت و جریمه کنسلی و استرداد و تعرفه های نرخی و .....

لغو ممنوعیت حمل لپ‌تاپ در پروازهای امارات به آمریکا

  خبر
 درباره لغو ممنوعیت حمل لپ‌تاپ در پروازهای امارات به آمریکا

لغو ممنوعیت حمل لپ‌تاپ در پروازهای امارات به آمریکا ...

مقامات اعلام کردند، دولت آمریکا ممنوعیت حمل لپ‌تاپ و تبلت توسط مسافران پروازهای خطوط هواپیمایی الاتحاد امارات را لغو کرد.
این اقدام که توسط خطوط هوایی الاتحاد مورد استقبال قرار گرفت سه ماه پس از آن صورت گرفت که آمریکا حمل چنین وسایلی را در پروازهای مستقیم از ۱۰ فرودگاه در ترکیه، خاورمیانه و شمال آفریقا ممنوع کرد.
شرکت هواپیمایی الاتحاد نخستین خط هواپیمایی است که از لغو ممنوعیت حمل لپ‌تاپ و تبلت برخوردار می‌شود؛ ممنوعیتی که تاکید داشت حمل لپ‌تاپ و دیگر وسایل الکترونیکی که بزرگتر از تلفن‌های همراه هستند، به کابین هواپیما در پروازهای مستقیم از این فرودگاه‌ها از جمله ابوظبی ممنوع است.
این ممنوعیت پس از آن اجرا شد که مقامات اطلاعاتی متوجه شدند داعش در تلاش برای ساختن بمبی است که قابل جاسازی محرمانه در داخل چنین وسایلی باشد.
دیوید لاپان، سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا گفت: تصمیم لغو این ممنوعیت برای پروازهای خطوط هوایی الاتحاد پس از آن اتخاذ شد که این خط هوایی تدابیر امنیتی پیشرفته‌ای را اجرا کرد.
وی افزود: ما خطوط هواپیمایی الاتحاد را به خاطر اینکه به صورت جدی تدابیر امنیتی پیشرفته‌ای را اجرا کرد تحسین می‌کنیم. تلاش‌های آنها نمونه‌ای برای خطوط هواپیمایی داخلی و خارجی است که به دنبال اتخاذ تدابیر امنیتی جدید هستند.
لاپان در ادامه گفت: این تدابیر امنیتی ویژه به صورت محرمانه به اجرا درآمده‌اند اما مسافران و وسایل الکترونیکی‌شان با نظارت بیشتری مواجه خواهند شد.
در همین حال شرکت هواپیمایی الاتحاد ضمن تحسین این تصمیم در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از این تصمیم وزارت امنیت داخلی آمریکا برای لغو ممنوعیت حمل وسایل الکترونیکی در پروازهای مستقیم بین ابوظبی و آمریکا استقبال می‌کنیم.
در ادامه این بیانیه آمده است: لغو این محدودیت‌ها که به صورت فوری به اجرا درآمده اجازه می‌دهد مسافرینی که به آمریکا سفر می‌کنند لپ‌تاپ، تبلت و دیگر وسایل الکترونیکی خود را که از تدابیر امنیتی پیشرفته عبور کردند به کابین هواپیما ببرند.
شرکت هواپیمایی الاتحاد تاکید کرد مسافرانش که از فرودگاه بین‌المللی ابوظبی به آمریکا سفر می‌کنند در بخش مهاجرت و گمرک آمریکا در اداره پیش‌بینی این کشور واقع در ترمینال سه مورد نظارت قرار می‌گیرند. هنگامی که مسافران در آمریکا فرود آمدند به عنوان مسافران داخلی تلقی می‌شوند و مجددا در بخش گمرک و مهاجرت مورد بازرسی قرار نمی‌گیرند.
منبع خبر: تین نیوز


تاریخ خبر: دوشنبه 12 تیر 1396
ساعت: 11:44:24 AM