• آخرین اخبار تخصصی صنعت حمل و نقل هوایی و گردشگری ایران
  • سرعت در پیدا کردن قوانین و بخشنامه ها
  • اطمینان از دیدن بخشنامه ها و عدم نگرانی از عدم دریافت بخشنامه توسط رایانامه
  • صرفه جویی در مصرف کاغذ
  • اولین وب سایت تخصصی بخشنامه های هواپیمایی ها در ایران
  • دسترسی همه پرسنل به بخشنامه ها بدون نیاز به ارسال برای تک تک آنها
  • حذف بایگانی دستی بخشنامه ها
  • دیدن بخشنامه هواپیمایی مورد نظر به ترتیب تاریخ
  • جستجو بر اساس موضوع
  • قانون صدور بلیت و جریمه کنسلی و استرداد و تعرفه های نرخی و .....

فرودگاه‌سازی در هندورابی به امید توسعه اقتصادی

  خبر
 درباره فرودگاه‌سازی در هندورابی به امید توسعه اقتصادی

فرودگاه‌سازی در هندورابی به امید توسعه اقتصادی ...

در شرایطی که بیش از ۹۰ درصد فرودگاه‌های کشور، غیراقتصادی بوده و نمی‌توانند با جذب مسافرکافی، هزینه‌های خود را پوشش دهند، بهره‌برداری از یک فرودگاه جدید در هندورابی- یکی از جزایر جنوبی کشور- در نگاه نخست عجیب به نظر می‌رسد.
مسئولان می‌گویند ایجاد این فرودگاه، با هدف رونق گردشگری و در راستای توسعه بخشیدن به منطقه بوده و نگرانی درباره آینده آن، بی‌مورد است. برخی کارشناسان نیز همین نظر را تایید می‌کنند و معتقدند با توجه به شرایط ویژه جزیره هندورابی، این فرودگاه بستر مناسبی برای توسعه و اشتغالزایی در منطقه خواهد شد. از یک منظر دیگر، به نگرانی‌ها درباره سودده نبودن این فرودگاه می‌توان این‌گونه پاسخ داد که درحال‌حاضر، همه فرودگاه‌های فعال زیرنظر مناطق آزاد (فرودگاه‌های خصوصی)، عملکرد مناسب و اقتصادی در مقایسه با فرودگاه‌های فعال زیرنظر دولت دارند؛ بنابراین می‌توان نسبت به شیوه بهره‌برداری از فرودگاه هندورابی که زیرنظر منطقه آزاد کیش فعالیت خواهد کرد، امیدوار بود.

جدیدترین فرودگاه کشور، در هفته‌های اخیر با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری و وزیر راه و شهرسازی در جزیره هندورابی، از توابع کیش به بهره‌برداری رسید. این فرودگاه که زیرنظر منطقه آزاد کیش فعالیت خواهد کرد، باندی به‌طول ۱۴۸۰ متر دارد و با داشتن عرض ۳۰ متر و شانه‌های ۷/۵متری در دو طرف، مناسب نشست و برخاست هواپیماهای سبک مانند فوکر۵۰ و ای‌تی‌آر است.
ساخت فرودگاه هندورابی، یکی از بخش‌های اصلی طرح جامع توسعه این جزیره است که از سال ۹۳ با دستور رئیس‌جمهوری، در دستور کار قرار گرفته است.
این فرودگاه در بهمن ۹۵ میزبان نخستین پرواز آزمایشی بود و بعد از گذراندن مراحل لازم و کسب آمادگی برای نشست و برخاست هواپیما، ۲۷ تیر امسال با حضور مسئولان به بهره‌برداری رسید.

جزیره هندورابی با ۲۲/۸ کیلومترمربع مساحت، در ۳۲۵ کیلومتری بندرعباس واقع شده است. براساس سخن مسئولان، هدف از ساخت این فرودگاه، ایجاد تسهیلات لازم برای رفت‌وآمد گردشگران و سرمایه‌گذاران به این جزیره است.
حسین هاشمی‌تختی، نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به «گسترش تجارت» با تاکید بر راه‌اندازی فرودگاه هندورابی با هدف توسعه گردشگری منطقه گفت: این فرودگاه می‌تواند پشتیبانی خوبی از مسافران و گردشگران جزیره کیش داشته باشد و صنعت گردشگری منطقه را توسعه دهد.

منبع خبر: تین نیوز


تاریخ خبر: شنبه 11 شهریور 1396
ساعت: 11:06:33 AM