• آخرین اخبار تخصصی صنعت حمل و نقل هوایی و گردشگری ایران
  • سرعت در پیدا کردن قوانین و بخشنامه ها
  • اطمینان از دیدن بخشنامه ها و عدم نگرانی از عدم دریافت بخشنامه توسط رایانامه
  • صرفه جویی در مصرف کاغذ
  • اولین وب سایت تخصصی بخشنامه های هواپیمایی ها در ایران
  • دسترسی همه پرسنل به بخشنامه ها بدون نیاز به ارسال برای تک تک آنها
  • حذف بایگانی دستی بخشنامه ها
  • دیدن بخشنامه هواپیمایی مورد نظر به ترتیب تاریخ
  • جستجو بر اساس موضوع
  • قانون صدور بلیت و جریمه کنسلی و استرداد و تعرفه های نرخی و .....

برنامه‌ریزی برای پروازهای بین‌المللی ای.تی.آر ها از نقاط مرزی کشور

  خبر
 درباره برنامه‌ریزی برای پروازهای بین‌المللی ای.تی.آر ها از نقاط مرزی کشور

برنامه‌ریزی برای پروازهای بین‌المللی ای.تی.آر ها از نقاط مرزی کشور ...

در آستانه ورود پنجمین فروند از هواپیماهای ATR به کشور برنامه ریزی برای رونمایی از پروازهای بین‌المللی ای.تی.آرها از نقاط مرزی کشور آغاز و بر اساس تاکیدات وزیر راه و شهرسازی قرار است همزمان با افزایش ATR ها در ناوگان هما با اتصال شبکه هوایی ایران از استان‌های مرزی به کشورهای همجوار، شاهد آغاز پروازهای کوتاه خارجی شاپرک‌های هما با هدف توسعه استان‌های مرزی باشیم.
به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرودگاه استان گیلان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛در آستانه ورود پنجمین فروند از هواپیماهای ATR به کشور برنامه ریزی برای رونمایی از پروازهای بین‌المللی ای.تی.آرها از نقاط مرزی کشور آغاز و بر اساس تاکیدات وزیر راه و شهرسازی قرار است همزمان با افزایش ATR ها در ناوگان هما با اتصال شبکه هوایی ایران از استان‌های مرزی به کشورهای همجوار، شاهد آغاز پروازهای کوتاه خارجی شاپرک‌های هما با هدف توسعه استان‌های مرزی باشیم.
پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی: اکنون چند ماهی از نخستین معامله ایران ایر با کمپانی ای. تی. آر می‌گذرد و به نظر می رسد هما در اولین تجربه‌ی خود برای استفاده از هواپیماهای ملخی در پروازهای بین استانی بسیار خوش درخشیده است. پیش بینی‌های یاتا و ایکائو نیز نشان می‌دهد که ایران تا ۱۵سال آینده با رشد و افزایش آمار تقاضای پروازی در صنعت هوایی مواجه خواهد بود و به دلیل اینکه این کشور دارای تعداد زیادی فرودگاه است و کشور پهناوری محسوب می‌شود ای. تی. آرهای کوچک و چابک می‌تواند انتخاب مناسبی از سوی ایرلاین‌های خصوصی و دولتی ایران برای خرید باشد.نکته‌ای که هما آن را منوط به خوش قولی ATR در قرارداد با شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران می داند.
گفته می‌شود با عقد قرارداد ای. تی. آر با ایران‌ایر دیگر ایرلاین‌ها نیز به سمت این کمپانی خواهند رفت و سفارش هواپیماهای نو خواهند داد.
آخرین اظهار نظر علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در باره هواپیمای ای تی آر این بود که کمپانی ای.تی.آر خود را متعهد به تامین قطعات و پشتیبانی از هواپیماهای فروخته شده به ایران می‌داند. وی گفته بود تاکنون ای.تی.آر بر پشتیبانی از هواپیماهای فروخته شده به ایران تعهد داشته و هیچ مشکلی برای تامین قطعه نداریم.
آخرین وضعیت پروازهای ۴ فروند از ای. تی. آرهای تازه وارد هما به کشور نیز نشان می‌دهد که استقبال از شاپرک‌های هما در فرودگاههای هدف هم از سوی مسافران و هم از سوی مدیران فرودگاهی ادامه دارد و این درحالی است که اکنون شاهد افزایش تقاضا برای به کارگیری این هواپیماها در مسیرهای بین‌المللی از استان‌های مرزی هستیم.
کریم آقایی مدیرکل فرودگاه گیلان چندی پیش از پتانسیل این فرودگاه برای برقراری پرواز در مسیر رشت به مقصد باکو با ای.تی.آرهای جوان خبر داد و گفته بود:در صورت بیس شدن فرودگاه رشت برای ای.تی.آرها با هما برای برقراری اولین مسیر خارجی از فرودگاه سردار جنگل رشت به مقصد باکو مذاکره خواهیم کرد.به گفته‌ی مدیرکل فرودگاه گیلان مسیر رشت به باکو با ناوگان ای.تی.آر حدود یک ساعت زمان می‌برد که بسته به نوع استقبال مردم بعد از برقراری این مسیر تصمیم می‌گیریم که در هفته چند بار انجام شود.
عباس آخوندی در سفر چندی پیش خود به استان کردستان که با یک فروند از ای. تی. آرهای هما انجام شد از برنامه خود برای افتتاح مسیرهای بین‌المللی با شاپرک‌های هما پرده برداشت و گفت: هدف از توسعه ریلی، جاده‌ای و هوایی کردستان متصل کردن حمل و نقل این استان به دریاهای بین‌المللی است و با این هدف بنا داریم پروازهای کردستان را به کشورهای دیگر برقرار کنیم.
وی افزود: در واقع هدف از ورود ای. تی. آرها به کشور فعال‌کردن فرودگاه‌های کوچک و راه‌اندازی پروازهای منطقه‌ای است که اکنون به این هدف خود نزدیک شده‌ایم.
وزیر راه و شهرسازی در این سفر توضیح‌داد که این مهم را به عنوان یکی از سرفصل‌های اصلی در برنامه پروازهای ای. تی. آر از هما خواسته است و بر اجرای آن پافشاری دارد.
هما در حال حاضر تلاش دارد تا از این هواپیماها در شبکه پروازی داخلی استفاده نماید و بعد در مرحله دوم پروازهای خارجی ای. تی. آرها آغاز خواهد شد.
علاوه بر کردستان، لامرد در جنوب استان فارس نیز می‌تواند از پروازهای بین‌المللی خوبی با ای. تی. آرها به کشورهای هم‌جوار برخوردار باشد.
گفته می‌شود برای نقاط مرزی لار و لارستان به مقاصد دوبی و دوحه نیز امکان برقراری پرواز وجود دارد.
پرواز به باکو و وان از شهر خوی در آذربایجان غربی نیز قابل برنامه‌ریزی است و حتی می‌توان از جزیره کیش به دبی نیز پروازهای کوتاه مناسبی را با این هواپیماها برقرار کرد.
به گفته عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی قصد اصلی این است که در مناطق مرزی پرواز ای. تی. آرها را گسترش دهیم تا با اتصال شبکه هوایی ایران به کشورهای خارجی از استان‌های مرزی توریست بیشتری به این استان‌ها بیاید و شاهد محرومیت‌زدایی از استان‌های مرزی باشیم.
به نظر می‌رسد همزمان با افزایش ناوگان ای. تی.آر در کشور می‌توانیم پروازهای بین‌المللی ای. تی. آرها را از مناطق مرزی کشورمان به مناطق مرزی کشورهای همسایه برقرار نماییم.
طبق اظهار نظر سرپرست هما احتمالا تا پایان سال جاری چهار تا شش فروند هواپیمای ای. تی. آر تحویل هما می‌شود که دو فروند آن اوایل مهرماه امسال وارد کشور خواهد شد.
منبع خبر: تین نیوز


تاریخ خبر: دوشنبه 13 شهریور 1396
ساعت: 1:54:46 PM