• آخرین اخبار تخصصی صنعت حمل و نقل هوایی و گردشگری ایران
  • سرعت در پیدا کردن قوانین و بخشنامه ها
  • اطمینان از دیدن بخشنامه ها و عدم نگرانی از عدم دریافت بخشنامه توسط رایانامه
  • صرفه جویی در مصرف کاغذ
  • اولین وب سایت تخصصی بخشنامه های هواپیمایی ها در ایران
  • دسترسی همه پرسنل به بخشنامه ها بدون نیاز به ارسال برای تک تک آنها
  • حذف بایگانی دستی بخشنامه ها
  • دیدن بخشنامه هواپیمایی مورد نظر به ترتیب تاریخ
  • جستجو بر اساس موضوع
  • قانون صدور بلیت و جریمه کنسلی و استرداد و تعرفه های نرخی و .....

آغاز پرواز مستقیم بین پایتخت‌های ایران و پاکستان

  خبر
 درباره آغاز پرواز مستقیم بین پایتخت‌های ایران و پاکستان

آغاز پرواز مستقیم بین پایتخت‌های ایران و پاکستان ...

همزمان با فرود هواپیمای مسافربری ایرباس ۳۲۱ متعلق به شرکت کیش‌ایر در فرودگاه اسلام‌آباد که با حضور نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد انجام شد، ۴۶ مسافر از تهران وارد اسلام‌آباد شدند و در پرواز بازگشت نیز تعدادی از مسافران مسیر اسلام‌آباد به تهران توانستند با یک پرواز مستقیم و با صرف حداقل هزینه و زمان ممکن، به مقصد برسند و نخستین پرواز بین پایتخت‌های ایران و پاکستان انجام شد.
طبق برنامه‌های از پیش تعیین‌شده، قرار است این پرواز رفت و برگشت روزهای سه‌شنبه هر هفته انجام شود. اما با توجه به ایام پیش رو و دهه نخست ماه محرم، مقرر شد پرواز بعدی شرکت کیش‌ایر به اسلام‌آباد، از سه‌شنبه دو هفته بعد (۱۸ مهر ماه) به صورت هفتگی از سر گرفته شود. این پرواز صبح هر سه شنبه از تهران عازم اسلام‌آباد خواهد شد و عصر همان روز نیز اسلام‌آباد را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.
پرواز مستقیم تهران-اسلام‌آباد باعث شده تا زمان سفر بین دو پایتخت را که پیش از این به دلیل مسیرهای ترانزیت گاهی به حدود ۲۰ ساعت هم می‌رسید، به حدود سه ساعت کاهش یابد ضمن اینکه کاهش قابل ملاحظه‌ای را در هزینه سفر بین دو پایتخت موجب می‌شود.
با راه‌اندازی این پرواز، تعداد پروازهای مستقیم میان ایران و پاکستان به چهار پرواز افزایش یافت. شرکت هواپیمایی ایران‌ایر هفته‌ای یک بار (روزهای پنج‌شنبه) پرواز رفت و برگشت تهران-کراچی دارد. شرکت هوایپمایی تابان ایران نیز هفته‌ای یک پرواز مستقیم مشهد-لاهور دارد و اخیر نیز شرکت هواپیمایی ماهان اقدام به راه‌اندازی آزمایشی پرواز مشهد-لاهور کرده است.
انتظار می‌رود با راه‌اندازی پرواز مستقیم تهران-اسلام‌آباد و سهولت سفر میان پایتخت‌های دو کشور همسایه، رغبت و انگیزه بیشتری برای تجار و بازرگانان دو طرف برای ارتقای همکاری‌های تجاری و اقتصادی میان دو کشور ایجاد شود.
ایجاد این خط پروازی مستقیم، خود به نوعی یک پشتوانه و اعتبار برای تقویت همکاری‌های تجاری و اقتصادی میان دو کشور محسوب می‌شود.
همه ساله صدها هزار نفر از مردم پاکستان قصد سفرهای زیارتی، سیاحتی و تجارتی به ایران را می‌کنند و افزایش پروازهای مستقیم میان شهرهای بزرگ دو کشور به ویژه دو پایتخت، می‌تواند ضمن فراهم کردن سهولت و امنیت بیشتر برای مسافران، کمک قابل توجهی به رونق بیشتر صنعت گردشگری هر دو کشور باشد.


تاریخ خبر: پنجشنبه 30 شهریور 1396
ساعت: 12:42:24 PM