• آخرین اخبار تخصصی صنعت حمل و نقل هوایی و گردشگری ایران
  • سرعت در پیدا کردن قوانین و بخشنامه ها
  • اطمینان از دیدن بخشنامه ها و عدم نگرانی از عدم دریافت بخشنامه توسط رایانامه
  • صرفه جویی در مصرف کاغذ
  • اولین وب سایت تخصصی بخشنامه های هواپیمایی ها در ایران
  • دسترسی همه پرسنل به بخشنامه ها بدون نیاز به ارسال برای تک تک آنها
  • حذف بایگانی دستی بخشنامه ها
  • دیدن بخشنامه هواپیمایی مورد نظر به ترتیب تاریخ
  • جستجو بر اساس موضوع
  • قانون صدور بلیت و جریمه کنسلی و استرداد و تعرفه های نرخی و .....

محدودیت در تنوع تایپ هواپیما در شرکتهاى هواپیمایى

  خبر
 درباره محدودیت در تنوع تایپ هواپیما در شرکتهاى هواپیمایى

محدودیت در تنوع تایپ هواپیما در شرکتهاى هواپیمایى ...

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایى کشورى از محدودیت در تنوع تایپ هواپیما در شرکتهاى هواپیمایى خبرداد.
محمدجواد تقوایى در هفدهمین جلسه ماهانه معاونین و مدیران شرکتهاى هواپیمایى با معاونت استاندارد پرواز و مدیران ذیربط این سازمان، ضمن اعلام این خبر گفت: در حال بررسى و تدوین مقررات جدیدى جهت ایجاد محدودیت در تنوع تایپ هواپیما در شرکتهاى هواپیمایى هستیم چرا که تنوع تایپ می تواند مشکلات بسیارى در ساختار مدیریتی و تامین ایمنی و کیفیت شرکت های هواپیمایی ایجاد کرده و فرآیندهای مهندسى و تعمیرات، لجستیک و تضمین مرغوبیت و بازرگانى شرکت هواپیمایى را تحت تاثیر قرار دهد.
وی ضمن اشاره به خطرات و مشکلات تنوع تایپ هواپیما گفت: بعضاً مشاهده مى شود شرکتى ٨ فروند هواپیما دارد از ٥ تایپ متفاوت، که خود معضل بزرگیست در این خصوص در صدد هستیم که براساس دستورالعمل جدید تنوع تایپ را متناسب با تعداد ناوگان یک شرکت محدود کنیم. بدین ترتیب شرکت های هواپیمایی فعال و در شرف تاسیس باید در روند برنامه ریزی فعالیت های و توسعه ناوگان خود به این مهم توجه داشته باشند.
تقوایی از معلق شدن مجوز بهره بردارى خطوط هواپیمایى در صورت عدم اثربخشى نظام کیفى و ایمنى آنها خبر داد.
وی با اشاره به اهمیت نقش مدیران کیفی و ایمنی گفت: در برخی موارد شاهدیم که به موضوع ایمنى و تضمین مرغوبیت در خطوط هوایى توجه شایسته نمی شود و مدیران کیفى و ایمنى باید به عنوان بازوی مدیرعامل شرکت هواپیمایى باشند و بهبود مستمر در سیستم کیفى مشخص کننده وضعیت خط هوایى خواهد بود.
معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایى کشورى افزود: در صورت عدم اثربخشى سیستم تضمین مرغوبیت و ایمنى، یافته سطح١ به شرکت هواپیمایى گرفته شده و بلافاصله عملیات پروازى آن متوقف و تعلیق خواهد شد.
سپس مجید حسنلو قائم مقام معاون استاندارد پرواز، در خصوص اهمیت نظام ایمنى و تضمین کیفیت مطابق مقررات CAO.IRI AIR OPS توضیحاتى را ارائه داد و بر سطح١ بودن یافته ى عدم اثربخشى نظام کیفى تأکید کرد.
وی با بیان اینکه یافته سطح١ به این مفهوم است که هر عدم تطابق جدى با مقررات که حتما ایمنى پرواز را به خطر مى اندازد و مطمئناً ریسک خطر آن در سطح غیر قابل قبول است، افزود: هر شرکتى که تضمین مرغوبیت (کیفى) آن تأثیرگذار و بهبود پذیر نباشد، مشمول یافته سطح١ است.


تاریخ خبر: یکشنبه 02 مهر 1396
ساعت: 11:24:52 AM