• آخرین اخبار تخصصی صنعت حمل و نقل هوایی و گردشگری ایران
  • سرعت در پیدا کردن قوانین و بخشنامه ها
  • اطمینان از دیدن بخشنامه ها و عدم نگرانی از عدم دریافت بخشنامه توسط رایانامه
  • صرفه جویی در مصرف کاغذ
  • اولین وب سایت تخصصی بخشنامه های هواپیمایی ها در ایران
  • دسترسی همه پرسنل به بخشنامه ها بدون نیاز به ارسال برای تک تک آنها
  • حذف بایگانی دستی بخشنامه ها
  • دیدن بخشنامه هواپیمایی مورد نظر به ترتیب تاریخ
  • جستجو بر اساس موضوع
  • قانون صدور بلیت و جریمه کنسلی و استرداد و تعرفه های نرخی و .....

گردشگری در قرن ۲۱ با کشتی هوایی ایرلندر

  خبر
 درباره  گردشگری در قرن ۲۱ با کشتی هوایی ایرلندر

گردشگری در قرن ۲۱ با کشتی هوایی ایرلندر ...

کشتی هوایی ایرلندر، اختراع بامزه و پیشرفته‌ای است که سفرهای اکتشافی جدید و ارزان‌قیمت به مسیرهای ناشناخته را ممکن می‌کند.
به نظر می‌رسد در حال بازگشت به دنیایی هستیم که پر از سفرهای باشکوه با هواپیماهای غول‌آسا بود. در واقع این یک شرکت هوافضای بریتانیایی به نام Hybrid Air Vehicles است که راه ما را به سمت غول‌های پرنده باز می‌کند.
این شرکت که در حال ساخت یک هواپیمای قرن بیست و یکمی است، با شرکت مسافرتی هنری کوکسون ادونچرز به توافق رسیده تا پروازهای منحصربه‌فردی با بزرگ‌ترین کشتی هوایی جهان، یعنی ایرلندر (Airlander) را انجام دهد.
طبق شرایط توافقنامه، این کشتی هوایی ۳۰۰ متری پرشده با هلیوم، مهمانان دعوت شده را به سفرهای اکتشافی می‌برد. اولین پروازهای برون‌مرزی آن، احتمالا سفر به آمریکای شمالی از طریق قطب شمال و خاورمیانه از طریق رشته کوه آلپ خواهد بود.
HAV اکنون در حال انجام برنامه‌های پرواز آزمایشی است تا گواهی تأیید پرواز بگیرد و همچنین در حال برنامه‌ریزی برای سفرهای اکتشافی است.
نمونه‌ی اولیه‌ی ایرلندر، اولین پرواز خود را در ماه می انجام داد و پیکربندی‌اش نشان می‌دهد که می‌تواند تا سرعت ۱۴۸ کیلومتر بر ساعت در ارتفاع ۶,۰۰۰ متری پرواز کند و باری معادل ۱۰ تن را با خود حمل کند. مسافران قادر خواهند بود از پنجره‌های سرتاسری تعبیه شده در دیواره‌ها، مناظر را تماشا کنند.
طراحی ایرلندر به گونه‌ای است که مانند یک بال عمل می‌کند، در نتیجه ۴۰ درصد نیروی بالابرش از طریق آیرودینامیک در حین حرکت در هوا تأمین می‌شود. بقیه‌ی نیرو نیز از سبکی گاز هلیومی که که آن را پر کرده نسبت به هوا، به دست می‌آید.
شرکت HAV معتقد است که این طراحی بهترین ویژگی‌های کشتی‌های هوایی، هواپیماها و هلیکوپترها را گرد هم جمع می‌کند و وسیله‌ای می‌سازد که نیاز به باند فرودگاه ندارد و هرجایی می‌تواند فرود بیاید، می‌تواند برای هفته‌ها پرواز کند، کم‌ترین آلودگی ممکن را ایجاد کند و ارزان‌قیمت باشد.
به گفته‌ی HAV این کشتی هوایی به علت عدم نیاز به فرودگاه، عبور از مسیرهای جدید را ممکن می‌کند، نوع جدیدی از گردشگری را به وجود می‌آورد، و می‌تواند برای مواردی چون باربری هوایی ارزان‌قیمت، کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان بلایای طبیعی و انسانی و مراقبت‌های نظامی به کار رود.


تاریخ خبر: شنبه 06 آبان 1396
ساعت: 11:23:32 AM