• آخرین اخبار تخصصی صنعت حمل و نقل هوایی و گردشگری ایران
  • سرعت در پیدا کردن قوانین و بخشنامه ها
  • اطمینان از دیدن بخشنامه ها و عدم نگرانی از عدم دریافت بخشنامه توسط رایانامه
  • صرفه جویی در مصرف کاغذ
  • اولین وب سایت تخصصی بخشنامه های هواپیمایی ها در ایران
  • دسترسی همه پرسنل به بخشنامه ها بدون نیاز به ارسال برای تک تک آنها
  • حذف بایگانی دستی بخشنامه ها
  • دیدن بخشنامه هواپیمایی مورد نظر به ترتیب تاریخ
  • جستجو بر اساس موضوع
  • قانون صدور بلیت و جریمه کنسلی و استرداد و تعرفه های نرخی و .....

رشد ترافیک هوایی در جهان به لطف ایرلاین‌های شرق آسیا

  خبر
 درباره رشد ترافیک هوایی در جهان به لطف ایرلاین‌های شرق آسیا

رشد ترافیک هوایی در جهان به لطف ایرلاین‌های شرق آسیا ...

انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی یاتا در گزارشی وضعیت ترافیک هوایی و صنعت هوانوردی جهان در ماه مه سال جاری ۲۰۱۸ میلادی را تشریح کرد

گزارشی که انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی یاتا به تازگی از ترافیک هوایی در مناطق مختلف جهان منتشر کرده نشان می دهد که مجموع تعداد کل مسافران جابجا شده ( ترافیک هوایی ) در سراسر جهان به میزان ۵.۸ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی افزایش یافته است که نسبت به ماه آوریل سال جاری ۲۰۱۸ میلادی با رشد ۴.۶ درصدی سهم بیشتری از ترافیک هوایی جهان را به خود اختصاص داده است. این در حالیست که ظرفیت هوایی ایرلاین های مختلف مستقر در کشورهای جهان نیز در مجموع ۵.۴ درصد افزایش یافته است .

طبق این گزارش به وضوح می توان دریافت که سهم شرق آسیا و منطقه اقیانوسیه از این افزایش ترافیک هوایی بسیار قابل ملاحظه بوده است و می توان گفت که ترافیک هوایی جهان بیشتر تحت تاثیر افزایش جابجایی مسافران هوایی در این منطقه از جهان رشد داشته است.
ایرلاین های مستقر و فعال در منطقه شرق آسیا و اقیانوسیه با مجموع رشد ۸ درصدی در رتبه نخست این گزارش قرار گرفته اند این در حالیست که ترافیک هوایی این منطقه نسبت به ماه آوریل که ۸.۱ درصد بود، اندکی کاهش یافته است. ظرفیت هوایی در مناطق مذکور نیز ۷.۶ درصد رشد داشته است. همچنین برآورد می شود جابجایی محلی مسافران نیز با توجه به نزدیک شدن به تابستان و فصل تعطیلی، سفر و تفریحات افزایش یابد.

ترافیک هوایی در منطقه آمریکای لاتین نیز با رسیدن به یک رشد ۷.۵ درصدی در رتبه دوم این فهرست قرار گرفته است به‌گونه‌ای که از ماه آوریل با رشد ۶.۵  درصدی نیز پیشی گرفته است. ظرفیت هوایی نیز در این منطقه از جهان ۷ درصد افزایش یافته است. بحران های مالی در برزیل موجب شده است که میزان ترافیک هوایی این منطقه اندکی کمتر از آنچه پیش بینی می شد شود اما به نظر نمی رسد این مساله تاثیر بلندمدتی بر روی ترافیک هوایی کل منطقه آمریکای لاتین داشته باشد.

شرکت های هواپیمایی در قاره اروپا نیز با ۶.۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی و همچنین ۵.۱ درصد رشد در ظرفیت هوایی در رتبه سوم جای این فهرست و گزارش جای گرفته است. همچنین ترافیک هوایی در ماه مه در مقایسه با ماه قبل از آن یعنی آوریل سال ۲۰۱۸ میلادی، ۳.۴ درصد افزایش یافته است. ترافیک هوایی در اروپا علی رغم اعتصابات و بحران های مالی که در کشورهای اروپایی دیده می شود به سمت و سوی خوبی پیش رفته و همچنان مناسب گزارش شده است.

آمریکای شمالی نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد یک  رشد ۴.۹ درصدی بوده که نسبت به ماه آوریل ۲۰۱۸  با شاخص ۰.۹ درصد ( کمترین حد در ۳۶ ماه گذشته) افزایش قابل توجهی یافته است. ظرفیت هوایی در این منطقه نز ۳.۴ درصد رشد و افزایش یافته است.

ترافیک هوایی کشورهای آفریقایی نیز ۳.۸ درصد بیشتر شده و از طرفی دیگر ظرفیت هوایی آن نیز به میزان ۳.۲ درصد افزایش یافته است. به نظر می رسد با افزایش قیمت نفت، نیجریه و آفریقای جنوبی بعنوان بزرگترین و مهم ترین بازیگران در قاره آفریقا هر دو به سمت و سوی مخالف حرکت کنند این بدان معناست که اقتصاد نیجریه با افزایش درآمدهای نفتی این کشور تقویت می شود در حالی که اقتصاد آفریقای جنوبی به سمت تضعیف شدن به پیش خواهد رفت.

خاورمیانه در ترافیک هوایی نیز با کاهش قابل توجهی روبرو شده است به گونه ای که در ماه مه سال جاری میلادی ۰.۸ درصد گزارش شده است این در حالیست که در ماه قبل از آن یعنی آوریل ۲۰۱۸ معادل ۲.۹ درصد گزارش شده بود. به طور کلی باید گفت که حجم ترافیک هوایی و تعداد مسافران جابه جا شده در این منطقه نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان قابل ملاحظه ای سقوط کرده است این در حالیست که ظرفیت هوایی این منطقه ۳.۷ درصد رشد داشته است.



تاریخ خبر: شنبه 16 تیر 1397
ساعت: 9:43:16 AM