• آخرین اخبار تخصصی صنعت حمل و نقل هوایی و گردشگری ایران
  • سرعت در پیدا کردن قوانین و بخشنامه ها
  • اطمینان از دیدن بخشنامه ها و عدم نگرانی از عدم دریافت بخشنامه توسط رایانامه
  • صرفه جویی در مصرف کاغذ
  • اولین وب سایت تخصصی بخشنامه های هواپیمایی ها در ایران
  • دسترسی همه پرسنل به بخشنامه ها بدون نیاز به ارسال برای تک تک آنها
  • حذف بایگانی دستی بخشنامه ها
  • دیدن بخشنامه هواپیمایی مورد نظر به ترتیب تاریخ
  • جستجو بر اساس موضوع
  • قانون صدور بلیت و جریمه کنسلی و استرداد و تعرفه های نرخی و .....

سازمان هواپیمایی ایران: پروازهای مستقیم ترکیه لغو شد، ماهان: پرواز داریم

  خبر
 درباره سازمان هواپیمایی ایران: پروازهای مستقیم ترکیه لغو شد، ماهان: پرواز داریم

سازمان هواپیمایی ایران: پروازهای مستقیم ترکیه لغو شد، ماهان: پرواز داریم ...

گرچه سازمان هواپیمایی کشوری ایران صبح امروز اعلام کرد که تمام پروازهای مستقیم بین ایران و ترکیه لغو شدند اما شرکت هواپیمایی ماهان چند ساعت پس از آن در اطلاعیه‌ای گفت که پروازهای این شرکت در مسیر تهران- استانبول از روز چهارشنبه ۱۶ مهر از سر گرفته می‌شود.

سازمان هواپیمایی کشوری ایران صبح امروز در اطلاعیه‌ای گفته بود که پرواز تمام شرکت‌های هواپیمایی داخلی و شرکت‌های هواپیمایی ترکیه بین این دو کشور تا اطلاع ثانوی لغو می‌شود.

این سازمان دلیل لغو تمامی پروازها را که تنها چند روز برقرار بود اینگونه توضیح داد: «در راستای مقابله با گسترش ویروس کرونا، پرواز تمام شرکت‌های هواپیمایی داخلی و شرکت‌های هواپیمایی کشور ترکیه از مبدا ایران به ترکیه تا اطلاع ثانوی لغو می شود.» با این حال به نظر می‌رسد لغو پروازها از طرف ترکیه صورت گرفته است.

با این حال ماهان در اطلاعیه‌ای که کانال تلگرامی این شرکت هواپیمایی آن را منتشر کرده است نوشت: «با توجـه به شروع مجدد پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان در مسیر تهران - استانبول - تهران از روز چهارشنبه ۱۶/۰۷/۹۹ (2020.07.Oct) به استحضار می‌رساند انجام تست کرونا (PCR) برای کلیه مسافران الزامی است.» این شرکت سپس آدرس مراکز مجاز برای انجام تست کرونا را فهرست کرده است.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی: بلیت ترکیه نخرید
از سوی دیگر در حال حاضر در سایت شرکت هواپیمایی ترکیش امکان تهیه بلیت برای پرواز استانبول به تهران و برعکس در روزهای آینده وجود دارد و حتی برخی از پروازهای این مسیر طبق اعلام وبسایت این کشور پر شده است با این حال حرمت‌الله رفیعی، رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی روز گذشته گفته بود: «این چهارمین مرتبه است که پروازهای ترکیه لغو می‌شود. ابتدا پروازها را برقرار می‌کنند، مردم بلیت می‌خرند، موعد مقرر که می‌رسد، مجوزها را لغو می‌کنند. به چنین پروازی چگونه می‌توان اعتماد کرد؟ توصیه می‌کنم اگر مردم مجبور نیستند فعلا بلیت پرواز ترکیه را نخرند.»

طبق گزارش خبرگزاری ایسنا، پروازهای ترکیه حدود دو هفته پیش، پس از بیش از شش ماه تعلیق از سر گرفته شد. اما دو روز بعد از این‌که برخی شرکت‌های هواپیمایی از حذف شرط تست PCR کرونا در پروازهای ترکیه خبر دادند و در حالی که تورهای گردشگری به مقصد استانبول و سواحل جنوبی این کشور به فروش گذاشته شده بود، وزارت بهداشت ترکیه با صدور مجوز این پروازها مخالفت کرد.


طبق گفته رسانه‌های داخل ایران شرکت‌های هواپیمایی ایرانی از امروز به صورت یک سر خالی و برای بازگرداندن مسافران ایرانی به استانبول پرواز می‌کنند.

پروازهای ایران ایر به فرانکفورت پس از ۵ ماه وقفه از سر گرفته می‌شوند
قیمت‌های نجومی سفر هوایی خارجی از ایران؛ قطر نرخ بلیت تهران-استانبول را ۳۲ برابر کرد
مسئولان هواپیمایی کشور ترکیه اعلام کرده‌اند که پرواز ایرلاین‌های ایرانی به مقصد استانبول از دیشب [یکشنبه شب] دوباره لغو می‌شود و مشخص نیست آن‌ها چرا اینگونه تصمیم‌گیری کرده و نظرشان را تغییر می‌دهند.
مقصود اسعدی سامانی
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران
از سوی دیگر مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران روز گذشته در گفت‌وگو با ایسنا گفت: « مسئولان هواپیمایی کشور ترکیه اعلام کرده‌اند که پرواز ایرلاین‌های ایرانی به مقصد استانبول از دیشب [یکشنبه شب] دوباره لغو می‌شود و مشخص نیست آن‌ها چرا اینگونه تصمیم‌گیری کرده و نظرشان را تغییر می‌دهند.»

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا از سویی مسئولان کشور ترکیه شرط داشتن پاسخ منفی تست PCR را حذف کرده بودند و از سوی دیگر پروازی را که مجوزش را برای ایرلاین‌های ایرانی صادر کرده بودند، لغو می‌کنند؟ اعلام کرد: «به نظر می‌رسد این مسئله را شرکت‌های هواپیمایی ترکیه ابلاغ کرده بود و در این بازه زمانی چند روزه مسافری بدون داشتن پاسخ منفی تست PCR به ترکیه سفر نکرده بود.»

پروازهای تجاری بین ایران و ترکیه اواخر فوریه گذشته (اوایل اسفند ۱۳۹۸) به دلیل شیوع ویروس کرونا در ایران به حالت تعلیق درآمده بود و تنها شرکت‌های مسافرتی ایران می‌توانستند با شرط ورود بدون مسافر، مسافران ایرانی را از ترکیه بازگردانند.

اما در سفری که محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در ماه ژوئن به ترکیه داشت مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که پروازهای میان ایران و ترکیه از یکم ماه اوت (۱۱ مرداد) از سر گرفته می‌شود. با این حال پس از این اظهار نظر بارها این تاریخ به تعویق افتاده است و همچنان از سرگیری پروازهای ایران به ترکیه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

منبع: یورونیوز


تاریخ خبر: دوشنبه 14 مهر 1399
ساعت: 12:49:03 PM