• آخرین اخبار تخصصی صنعت حمل و نقل هوایی و گردشگری ایران
  • سرعت در پیدا کردن قوانین و بخشنامه ها
  • اطمینان از دیدن بخشنامه ها و عدم نگرانی از عدم دریافت بخشنامه توسط رایانامه
  • صرفه جویی در مصرف کاغذ
  • اولین وب سایت تخصصی بخشنامه های هواپیمایی ها در ایران
  • دسترسی همه پرسنل به بخشنامه ها بدون نیاز به ارسال برای تک تک آنها
  • حذف بایگانی دستی بخشنامه ها
  • دیدن بخشنامه هواپیمایی مورد نظر به ترتیب تاریخ
  • جستجو بر اساس موضوع
  • قانون صدور بلیت و جریمه کنسلی و استرداد و تعرفه های نرخی و .....

اولين هواپيمای جت ايرباس تا چند هفته ديگر در ايران به زمين می‌نشيند

  خبر
 درباره اولين هواپيمای جت ايرباس تا چند هفته ديگر در ايران به زمين می‌نشيند

اولين هواپيمای جت ايرباس تا چند هفته ديگر در ايران به زمين می‌نشيند ...

اصغر فخریه‌کاشان خبرداده است که تهران برای امضای قرارداد ایرباس منتظر چند مجوز نهایی است و امروز یا فردا قرارداد خرید هواپیما از ایرباس به امضای نهایی می‌رسد.

به گزارش از رویترز، به گفته‌ یك مقام ارشد ایران تا چند هفته دیگر ایران اولین هواپیمای جت جدید خود را در قالب یك قرارداد چند میلیارد دلاری با ایرباس برای خرید ۱۰۰ فروند هواپیما تحویل می‌گیرد. این درحالی است كه تقریبا یك سال پس از رفع تحریم‌ها، تهران و شركت‌های غربی برای گشایش تجاری در رقابت هستند.

اولین هواپیمای جت می بایست در اواسط ژانویه به عنوان بخشی از برنامه ایران برای خرید یا اجاره ۲۰۰ فروند هواپیما برای نوسازی ناوگان فرسوده ایران‌ایر تحویل داده شود. این موضوع با وجود انتقادات محافظه‌كاران واشنگتن و تهران به توافق بین‌المللی اتفاق افتاده است كه امكان انجام این معاملات را فراهم می كند.

تحریم‌ها در ژانویه رفع شد اما ماه‌ها تاخیر قانونی داشت؛ به‌طوریكه ایران تاكنون توانسته است قرارداد خرید ۸۰ جت از رقیب ایرباس (بوئینگ) را نهایی كند.

اصغر فخریه كاشان، قائم‌مقام وزیرراه و شهرسازی ایران درامور سرمایه‌گذاری، دریك مصاحبه تلفنی با رویترز اظهار داشت كه "ما مذاكرات خود با ایرباس را نهایی كرده‌ایم و می توانیم این قرارداد را در تهران به امضا رسانیم. ما منتظر چند مجوز نهایی هستیم و امروز یا فردا قرارداد را امضا خواهیم كرد.

اولین ایرباس A۳۲۱ بیستم ژانویه و قبل از آغاز ریاست‌جمهوری ترامپ كه مخالف توافق هسته‌ای برای رفع تحریم‌ها علیه ایران در ازای كاهش فعالیت‌های هسته‌ای بوده است و نیز پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در ماه می سال آینده میلادی وارد ایران می شود.

این قرارداد عملكرد دولت حسن روحانی را تقویت خواهد كرد و امكان فروش برخی جت‌هایی كه سفارش آن‌ها توسط سایر مشتریانی كه به دلیل مشكلات اقتصادی در آمریكای جنوبی و سایر كشورها لغو شده یا به تعویق افتاده است را برای ایرباس فراهم خواهدكرد.

ایرباس كه پیش‌بینی تقاضای داخلی ایران را مورد بررسی مجدد قرار داده است، ‌ گفته است كه هنوز برای قرارداد ایران‌ایر درحال مذاكره است. ایران‌ایر به دلیل موقعیت جغرافیایی كشورش خود را به عنوان رقیب آتی ایرلاین‌های بزرگ منطقه خلیج فارس میداند


منبع : خبرگزاری تین نیوز


تاریخ خبر: پنجشنبه 02 دی 1395
ساعت: 10:33:15 AM