• آخرین اخبار تخصصی صنعت حمل و نقل هوایی و گردشگری ایران
  • سرعت در پیدا کردن قوانین و بخشنامه ها
  • اطمینان از دیدن بخشنامه ها و عدم نگرانی از عدم دریافت بخشنامه توسط رایانامه
  • صرفه جویی در مصرف کاغذ
  • اولین وب سایت تخصصی بخشنامه های هواپیمایی ها در ایران
  • دسترسی همه پرسنل به بخشنامه ها بدون نیاز به ارسال برای تک تک آنها
  • حذف بایگانی دستی بخشنامه ها
  • دیدن بخشنامه هواپیمایی مورد نظر به ترتیب تاریخ
  • جستجو بر اساس موضوع
  • قانون صدور بلیت و جریمه کنسلی و استرداد و تعرفه های نرخی و .....

بزرگترین کشتی هوایی جهان بار دیگر در انگلیس به پرواز درمی آید

  خبر
 درباره بزرگترین کشتی هوایی جهان بار دیگر در انگلیس به پرواز درمی آید

بزرگترین کشتی هوایی جهان بار دیگر در انگلیس به پرواز درمی آید ...

شرکت انگلیسی 'وسایل نقلیه هوایی هایبردی '( اچ ای وی ) اعلام کرد'ایرلندر 10'بزرگترین کشتی هوایی که در جریان دومین پرواز آزمایشی‌اش در ماه آگوست گذشته در انگلیس دچار آسیب جدی شده بود، پس از تعمیرات صورت گرفته بر روی آن، در حال آماده شدن برای پرواز آزمایشی مجدد است.

یک سخنگوی شرکت 'اج ای وی' روز شنبه اعلام کرد که تعمیرات بر روی این کشتی هوایی به خوبی پیش رفته و آزمایش ها اولیه بر روی آن در آشیانه اش در کاردینگتون صورت گرفته است.

به گفته وی، شرکت انگلیسی 'وسایل نقلیه هوایی هایبردی '( اچ ای وی ) که از مارس 2015 میلادی بر روی این طرح کار می‌کند امیدوار است که 'ایرلندر10' 25 میلیون پوندی پس از طی کردن آخرین تست های پروازی، بار دیگر در سال جاری میلادی سومین پرواز آزمایشی اش را انجام دهد.

'ایرلندر 10' بزرگترین کشتی هوایی جهان، در سوم شهریورماه گذشته (24 اگوست گذشته) در جریان دومین پرواز آزمایشی‌اش در انگلیس، با شکست مواجه و پس از برخورد با زمین دچار آسیب شد.

'ایرلندر 10' که ترکیبی از بالون و هواپیما است، به دنبال سقوط ناگهانی به زمین، در جریان فرودش در منطقه کاردینگتون در 90 کیلومتری شمال لندن، از ناحیه کابینه خلبانش دچار آسیب شده بود.

این هواپیمای غول‌آسا که 93 متر طول دارد ، هم ‌اکنون در کاردینگتون در شهرستان بدفوردشایر در شمال لندن مستقر است.

این کشتی هوایی در 17 سپتامبر گذشته، اولین پرواز آزمایشی خود را در فرودگاه
کاردینگتون با موفقیت پشت سر گذشته بود.

گفته می شود تفاوت این نوع کشتی پرنده با دیگر هواپیما این است که برای فرود لزوماً به باند فرودگاه نیاز نداشته و می‌تواند درروی آب، سطح یخ‌زده و حتی سطح ناصاف فرود بیاید و سرعت آن در حدود 100 کیلومتر در هر ساعت است.

بزرگترین کشتی هوایی جهان در ابتدا در سال 2009 میلادی با عنوان پروژه ایرلندر 10 برای ارتش آمریکا طراحی شد اما پس از آنکه این پروژه نیمه تمام رها شد، بار دیگر برای کاربردهای تجاری بازطراحی شد.

این کشتی هوایی در صورت عملیاتی شدن می‌تواند تا 10 تُن بار و 48 مسافر را در خود جای دهد و به‌طور مداوم به مدت پنج روز در آسمان باشد.

این کشتی هیبریدی که به گفته شرکت 'اچ ای وی ' امیدوار است تا سال 2021 میلادی 10 عدد دیگر از آن را بسازد، به دلیل آلایندگی کم و نداشتن آلودگی صوتی مورد استقبال قرارگرفته است.


منبع:تین نیوز


تاریخ خبر: دوشنبه 18 بهمن 1395
ساعت: 10:02:46 AM