• آخرین اخبار تخصصی صنعت حمل و نقل هوایی و گردشگری ایران
  • سرعت در پیدا کردن قوانین و بخشنامه ها
  • اطمینان از دیدن بخشنامه ها و عدم نگرانی از عدم دریافت بخشنامه توسط رایانامه
  • صرفه جویی در مصرف کاغذ
  • اولین وب سایت تخصصی بخشنامه های هواپیمایی ها در ایران
  • دسترسی همه پرسنل به بخشنامه ها بدون نیاز به ارسال برای تک تک آنها
  • حذف بایگانی دستی بخشنامه ها
  • دیدن بخشنامه هواپیمایی مورد نظر به ترتیب تاریخ
  • جستجو بر اساس موضوع
  • قانون صدور بلیت و جریمه کنسلی و استرداد و تعرفه های نرخی و .....

افتتاح راه‌هاي هوايي جديد و افزايش جذابيت عبور از آسمان ايران

  خبر
 درباره افتتاح راه‌هاي هوايي جديد و افزايش جذابيت عبور از آسمان ايران

افتتاح راه‌هاي هوايي جديد و افزايش جذابيت عبور از آسمان ايران ...

مديركل مراقبت پرواز گفت: افتتاح ۵۲۰۰ كيلومتر مسير هوايي جديد و يك طرفه در آسمان ايران باعث كاهش زمان سفر، كاهش مصرف سوخت هواپيماها و ارتقاي سطح ايمني و افزايش جذابيت آسمان جمهوري اسلامي ايران براي استفاده ايرلاين‎هاي خارجي خواهدشد.

مسعود نيك‎بخت در گفتگو با روابط‌عمومي شركت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران، در مورد اين مسيرهاي جديد گفت:۵۲۰۰ كيلومتر راه هوایی امروز يكشنبه۱۰ ارديبهشت ماه افتتاح ‎شد كه يكي از اين مسيرها، راه يك طرفه‌يي به طول حدود ۷۰۰ مايل است كه برای تبادل ترافيك بين كشورهاي امارات و تركيه استفاده خواهدشد.

وي ادامه داد: همچنين دو مسير هوايي جديد تعريف شده است تا جريان هوايي آسيا-پاسفيك مديريت شود. به اين ترتيب مسير يك طرفه تركيه به پاكستان و مسير يك طرفه پاكستان – تركيه به طور همزمان افتتاح شد.

به گفته مديركل مراقبت پرواز، نقاط تبادل ترافيكي پايانه تهران با مركز كنترل از يك نقطه به دو نقطه تبادل ترافيك٬ افزايش یافت تا ترافيك بدون توقف در كاهش يا افزايش ارتفاع و افزايش ايمني ادامه مسير دهند. همچنين برخي از نقاط تبادل ترافيك ميان پايانه مشهد با مركز كنترل با همين استدلال جدا شد.

وي افزود: همچنين مسيرهاي هوايي مجزا را از جنوب غرب پايانه تهران (فرودگاه مهرآباد) به سمت اهواز و آبادان مورد بهره‎برداري قرار دادیم تا پروازهاي اين مسيرها هم به صورت يك طرفه انجام شود. در همين رابطه تلاش شده است تا پروازها به سمت عتبات‌عاليات را به نوعي جداسازي كنيم تا ايمني پروازها با تغيير ارتفاع‌شان به مخاطره نيفتند.

مديركل مراقبت پرواز با بيان اينكه افتتاح و بهره‎برداري از راه‌هاي هوايي جديد توسط كارشناسان اداره كل مراقبت پرواز پيشنهاد و طراحي شده و در اين طراحي از گروه بازطراحي فضا هم مشاوره گرفته شده است، گفت: هدف از انجام اين اقدامات افزايش ايمني، تسريع جريان ترافيك پروازها، كاهش مصرف سوخت، حفظ محيط زيست و كاهش زمان سفر و پرواز ايرلاين‌هاست. به اين ترتيب با اين اقدامات امكان كاناليزه كردن ترافيك هوايي آسمان ايران محقق و ورود و خروج براي هر فرودگاه مجزا خواهدشد

منبع : شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران


تاریخ خبر: دوشنبه 11 اردیبهشت 1396
ساعت: 10:10:58 AM