• آخرین اخبار تخصصی صنعت حمل و نقل هوایی و گردشگری ایران
  • سرعت در پیدا کردن قوانین و بخشنامه ها
  • اطمینان از دیدن بخشنامه ها و عدم نگرانی از عدم دریافت بخشنامه توسط رایانامه
  • صرفه جویی در مصرف کاغذ
  • اولین وب سایت تخصصی بخشنامه های هواپیمایی ها در ایران
  • دسترسی همه پرسنل به بخشنامه ها بدون نیاز به ارسال برای تک تک آنها
  • حذف بایگانی دستی بخشنامه ها
  • دیدن بخشنامه هواپیمایی مورد نظر به ترتیب تاریخ
  • جستجو بر اساس موضوع
  • قانون صدور بلیت و جریمه کنسلی و استرداد و تعرفه های نرخی و .....

ایمنی و اقتصاد پرواز دو فاکتور اصلی در مسیرهای هوایی جدید هستند

  خبر
 درباره ایمنی و اقتصاد پرواز دو فاکتور اصلی در مسیرهای هوایی جدید هستند

ایمنی و اقتصاد پرواز دو فاکتور اصلی در مسیرهای هوایی جدید هستند ...

دبیرکل جامعه متخصصین مراقبت پرواز ایران معتقد است؛ ایجاد مسیرهای هوایی جدید دو فاکتور ایمنی و اقتصاد پرواز را به دنبال خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار تین نیوز امیرحسین رحیمی با اشاره به بازطراحی مسیرهای هوایی جدید، عنوان کرد: مهم‌ترین هدف صنعت هوانوردی در جهان «ایمنی» است در همین راستا بازطراحی مسیرهای هوایی جدید باعث ارتقاء ایمنی در فضای آسمان ایران خواهد شد.
وی در همین رابطه ادامه داد: دومین هزینه جاری در شرکت‌‌های هواپیمایی هزینه سوخت است، به همین جهت تمام تلاش شرکت‌های هواپیمایی ضمن رعایت مسایل ایمنی کاهش مصرف سوخت و در نهایت کاهش هزینه‌است.
رحیمی با بیان اینکه تمام شرکت‌های هواپیمایی مسیرهایی را انتخاب می‌کنند که به لحاظ اقتصادی مصرف سوخت کمتری را داشته باشند، بیان کرد: با توجه به اینکه در گذشته برخی از مناطق ممنوعه اجازه نمی‌داد مسیرهای مستقیم را بر فراز کشور ایجاد کنیم مسافت پروازی و طول مسیر برای پروازها افزایش چشم‌گیری داشت اما خوشبختانه با تعاملی که شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بخش نظامی و شورای امنیت ملی داشت توانست مسیرهای هوایی کشور را بازطراحی و مسیرهای مستقیم جدید را ایجاد کند.
دبیرکل جامعه متخصصین مراقبت پرواز ایران می‌گوید: اخیرا، کشور عراق با کاهش قیمت عوارض هوایی و ایجاد مسیرهای پروازی جدید جهت افزایش رقابت و افزایش جذابیت آسمان خود طراحی کرد تا بتواند پروازهای بیشتری را جذب کند. به همین علت این نیاز در کشور احساس می‌شد که با ایجاد راه‌های هوایی جدید و بازطراحی مسیرهای هوایی ما هم بتوانیم از موقعیت ویژه ایران استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه بازطراحی مسیرهای هوایی در ایران با توجه به صرفه اقتصادی که دارد باعث جذابیت و رقابت‌پذیری خواهد شد، خاطرنشان کرد: همانطور که همه متخصصان و کارشناسان صنعت هوانوردی به آن واقف هستند، ایمنی و اقتصاد پرواز در صنعت هوانوردی در جهان حرف اول را می‌زند؛ لذا ایجاد مسیرهای هوایی جدید این دو فاکتور مهم را به دنبال خواهد داشت.

طبق گفته‌ او؛ در بازطراحی مسیرهای فضای آسمان ایران مسیرهای پروازی موازی طراحی شد که ضریب ایمنی در کشور را افزایش خواهد داد و این عامل مهمی برای جذب و افزایش پروازها خارجی است.

رحیمی با تاکید بر اینکه افزایش ایمنی یکی از عوامل مهم جذابیت فضای آسمان ایران خواهد بود، اظهار داشت: با توجه به ایجاد مسیرهای هوایی جدید، خلبان‌ها به راحتی می‌توانند با اخذ مجوز از مرکز کنترل پرواز ایران کاهش و یا افزایش ارتفاع بدون هیچ محدودیتی را داشته باشند.
منبع خبر: تین نیوز


تاریخ خبر: چهار‌شنبه 03 خرداد 1396
ساعت: 10:38:15 AM