• آخرین اخبار تخصصی صنعت حمل و نقل هوایی و گردشگری ایران
  • سرعت در پیدا کردن قوانین و بخشنامه ها
  • اطمینان از دیدن بخشنامه ها و عدم نگرانی از عدم دریافت بخشنامه توسط رایانامه
  • صرفه جویی در مصرف کاغذ
  • اولین وب سایت تخصصی بخشنامه های هواپیمایی ها در ایران
  • دسترسی همه پرسنل به بخشنامه ها بدون نیاز به ارسال برای تک تک آنها
  • حذف بایگانی دستی بخشنامه ها
  • دیدن بخشنامه هواپیمایی مورد نظر به ترتیب تاریخ
  • جستجو بر اساس موضوع
  • قانون صدور بلیت و جریمه کنسلی و استرداد و تعرفه های نرخی و .....

نخستین هواپیمای رادارگریز ژاپن به پرواز در آمد

  خبر
 درباره نخستین هواپیمای رادارگریز ژاپن به پرواز در آمد

نخستین هواپیمای رادارگریز ژاپن به پرواز در آمد ...

نخستین جت جنگنده + اف – ۳۵” ساخت کشور ژاپن که قرار است نسل آینده جنگنده های این کشور را تشکیل دهد- پرواز آزمایشی خود را با موفقیت انجام داد.
به گزارش ایرنا- این هواپیما که رادار گریز است بر اساس اعلام رسانه های ژاپنی پرواز آزمایشی خود را دیروز در فرودگاهی در استان ” آئیچی ” در مرکز ژاپن انجام داد که حدود ۲ ساعت به طول انجامیده است . مقام های وزارت دفاع ژاپن بر اساس اعلام تلویزیون ” ان اچ کی ” می گویند که توانایی این هواپیما در اجرای مانور و دیگر عملکردها بررسی شده و هیچ مشکلی فنی در پرواز مشاهده نشده است .

بر اساس اعلام مقام های نظامی ژاپن ” جنگنده اف – ۳۵” این کشور پس از چند آزمایش دیگر- جهت پروازهای تمرینی در ایالات متحده مورد استفاده قرار خواهد گرفت و پس از آن راهی پایگاه نیروی هوایی ژاپن در منطقه میساوا” در شمال شرق این کشور می شود .

رونمایی از اولین مدل هواپیمای ” اف – ۳۵” ژاپن در ماه جاری میلادی در کارخانه صنایع سنگین میتسوبیشی در استان آئیچی صورت گرفت – جایی که مونتاژ این جنگنده رادار گریز در آن انجام شده است .

ان اچ کی ” اعلام کرد که هواپیمای مزبور توسط ۹ کشور از جمله آمریکا توسعه داده شده و ژاپن در توسعه این هواپیما نقشی نداشته است اما از این پس هواپیماهایی که قرار است در این کشور مورد استفاده قرار گیرد را مونتاژ می کند .

نیروی هوایی ژاپن قصد دارد ۴۲ فروند از این نوع هواپیما را در اختیار داشته باشد . اواخر اردیبهشت ماه ۲ سال پیش و به رغم مخالفت های مردمی – نخست وزیر ژاپن به همراه سایر اعضای کابینه این کشور مجموعه ای از لوایح امنیتی را به تصویب رساندند که براساس آن به قدرت نظامیان این کشور و امکان حضور آنان در خارج از مرزهای کشور افزوده می شود .

تصویب این لوایح- که به “حق دفاع از خود” مشهور است – این امکان را به نیروهای نظامی ژاپن می دهد که برای اولین بار از زمان جنک جهانی دوم – در عملیات نظامی برون مرزی شرکت کرده و به کشورهای حامی خودکمک نظامی کند .

این موضوع حتی باعت شد تا شینزو آبه نخست وزیر ژاپن پس از این اتفاق -تولید و صادرات تجهیزات و جنک افزارهای پیشرفته به سایر کشورها را نیز در دستور کار دولت قرار دهد .

بر همین اساس – تحلیلگران بر این باورند که رقابت شدیدی از لحاظ ساخت و فروش تسلیحاتی میان چین و ژاپن شکل گرفته است و به همین سبب توکیو می
خواهد با فروش های بیشتر و تولید جنک افزارهای پیشرفته از جمله هواپیماهای رادار گریز رقیب خود را در منطقه به عقب براند .

منبع : کن نیوز


تاریخ خبر: پنجشنبه 25 خرداد 1396
ساعت: 11:10:50 AM