• آخرین اخبار تخصصی صنعت حمل و نقل هوایی و گردشگری ایران
  • سرعت در پیدا کردن قوانین و بخشنامه ها
  • اطمینان از دیدن بخشنامه ها و عدم نگرانی از عدم دریافت بخشنامه توسط رایانامه
  • صرفه جویی در مصرف کاغذ
  • اولین وب سایت تخصصی بخشنامه های هواپیمایی ها در ایران
  • دسترسی همه پرسنل به بخشنامه ها بدون نیاز به ارسال برای تک تک آنها
  • حذف بایگانی دستی بخشنامه ها
  • دیدن بخشنامه هواپیمایی مورد نظر به ترتیب تاریخ
  • جستجو بر اساس موضوع
  • قانون صدور بلیت و جریمه کنسلی و استرداد و تعرفه های نرخی و .....

تیک آف سرمایه گذاری در صنعت هوایی

  خبر
 درباره تیک آف سرمایه گذاری در صنعت هوایی

تیک آف سرمایه گذاری در صنعت هوایی ...

لغو تحریم های هوانوردی و آزادسازی نرخ بلیت هواپیما توجه سرمایه گذاران به این صنعت را جلب کرده و این روزها فعالان اقتصادی برای تاسیس شرکت هواپیمایی جدید صف کشیده اند به طوری که رییس سازمان هواپیمایی اعلام کرده 10 شرکت جدید به ایرلاین های کشورمان اضافه می شود.
بتازگی «علی عابدزاده» رییس سازمان هواپیمایی از تاسیس 10 شرکت هواپیمایی جدید تا شش ماه آیند خبر داد و سال گذشته هم دو شرکت هواپیمایی جدید توانستند نسبت به تامین ناوگان خود و انجام محدود پروازهای برنامه ای اقدام کنند.
پیش از این هم اعلام شده بود که 50 درخواست برای تاسیس ایرلاین جدید به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال شده است که البته سیاست وزارت راه و شهرسازی هم ورود شرکت های قوی به این عرصه است تا با افزایش رقابت، قیمت ها کنترل و سطح کیفیت خدمات افزایش یابد. بنابراین با دستور«عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی قانون به حد نصاب رسیدن کفایت سرمایه برای شرکت های هواپیمایی به اجرا رسید.
براساس این قانون ارزش دارایی های شرکت های هواپیمایی باید حداقل به 350 میلیارد تومان برسد. البته قانون تنها برای ایرلاین های جدید نیست و وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی برای شرکت ها مهلتی را تعیین کردند تا آن زمان بتوانند میزان سرمایه خود را به این رقم برسانند.
از دیگر شرط های سختگیرانه اما منطقی وزارت راه برای تاسیس ایرلاین ها تامین هواپیماهای جوان (ملکی و اجاره ای) است به طوری که سن این هواپیماها در سال خرید نباید از 15 سال بیشتر باشد. همچنین از دیگر الزامات برای تاسیس یک شرکت هواپیمایی مالکیت 5 فروند هواپیما است ، یک شرکت تا زمانی که نتواند این شرایط را احراز کند پروانه بهره برداری دریافت نمی کند.
حال شاهد این هستیم که با سختگیری های صورت گرفته و اعمال شرط و شروط جدید هم سرمایه گذاران از ورود به صنعت هوانوردی استقبال کرده اند و این افزایش سرمایه گذاری ها خبری خوبی از آینده صنعت هوانوردی می دهد. صنعتی که تا چند سال گذشته طبق گفته مدیران شرکت های هواپیمایی به دلیل تحریم ها و زمین گیر شدن پی در پی هوپیماها، از جمله صنایع زیان ده محسوب می شد و حتی در مقطعی مدیران و مسئولان به فکر ادغام ایرلاین ها بودند.
در دولت یازدهم ورق برگشت و با رفع تحریم هزینه دور زدن تحریم ها حذف شد ، همچنین آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما در کنار حفظ بازار رقابتی برای نرخ گذاری بلیت، رونق را به کسب و کار صنعت هوانوردی برگرداند.


منبع خبر: تین نیوز


تاریخ خبر: شنبه 17 تیر 1396
ساعت: 12:13:03 PM