• آخرین اخبار تخصصی صنعت حمل و نقل هوایی و گردشگری ایران
  • سرعت در پیدا کردن قوانین و بخشنامه ها
  • اطمینان از دیدن بخشنامه ها و عدم نگرانی از عدم دریافت بخشنامه توسط رایانامه
  • صرفه جویی در مصرف کاغذ
  • اولین وب سایت تخصصی بخشنامه های هواپیمایی ها در ایران
  • دسترسی همه پرسنل به بخشنامه ها بدون نیاز به ارسال برای تک تک آنها
  • حذف بایگانی دستی بخشنامه ها
  • دیدن بخشنامه هواپیمایی مورد نظر به ترتیب تاریخ
  • جستجو بر اساس موضوع
  • قانون صدور بلیت و جریمه کنسلی و استرداد و تعرفه های نرخی و .....

فرودگاه یزد از سازمان هواپیمایی کشوری گواهینامه فرودگاهی دریافت کرد

  خبر
 درباره  فرودگاه یزد از سازمان هواپیمایی کشوری گواهینامه فرودگاهی دریافت کرد

فرودگاه یزد از سازمان هواپیمایی کشوری گواهینامه فرودگاهی دریافت کرد ...

صبح امروز در مراسمی با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی، گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی یزد اعطا شد.
به گزارش تین‌نیوز علی عابدزاده اظهارداشت: در طول سالهای گذشته همواره توسعه فیزیکی صنعت حمل و نقل هوایی، ساخت فرودگاهها و ایجاد شرکت های هواپیمایی در دستور کار قرار داشته و حوزه های نرم افزاری و فرآیندی از اولویت کمتری برخوردار بوده است اما در برنامه پنجم، استراتژی حمل و نقل هوایی به گونه ای تعریف شده تا زمینه استفاده مفید از فرودگاهها هرچه بیشتر فراهم شود.
وی ضمن ابراز خشنودی از روند رو به توسعه استانداردسازی فرودگاهها در حوزه ایمنی و استقرار سیستم های ایمنی در فرودگاههای کشور اظهارداشت: با نادیده گرفتن این روند امکان استفاده از تمامی ظرفیت های فرودگاهی فراهم نخواهد شد.
عابدزاده ضمن اعطای گواهینامه به فرودگاه یزد تصریح کرد: با اعطای گواهینامه فرودگاهی، فرودگاه ها در چرخه بین المللی قرار گرفته و شرکت های هواپیمایی خارجی می توانند با اتکا به قوانین و مقررات وضع شده به این فرودگاه ها پرواز داشته باشند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین از مسئولان فرودگاه یزد خواست تا نسبت به حفظ گواهینامه ای که امروز دریافت کرده اند در عمل به مقررات حساسیت لازم را به خرج داده چرا که بعضا مشاهده شده در گذشته براساس استانداردهای لازم گواهینامه ای برای فرودگاهی صادر شده اما در آدیت های بعدی از برخی استانداردها عدول کرده و منجر به تعلیق گواهینامه شده است.
وی اظهارامیدواری کرد: در آینده نزدیک تمامی فرودگاههای کشور از گواهینامه فرودگاهی برخوردار شوند و در این خصوص لازم است فرودگاهها نیز نظام نامه هایشان را تهیه و نسبت تا دریافت گواهینامه برای تمامی فرودگاهها اقدام کنند.
رحمت اله مه آبادی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی گفت: با وجود محدودیت‎های موجود به دنبال دریافت گواهینامه برای تمامی فرودگاه‎های بین‎المللی و مرز هوایی هستیم و با توجه به تعداد بسیار زیاد پروژه‎های عمرانی اکنون فرودگاه‎ها به کارگاه‎های سازندگی تبدیل شده‎اند.
وی افزود: یکی از غفلت‎های تاریخی در صنعت هوانوردی در سه دهه گذشته این بوده است که این صنعت در حوزه های ساختار، مقررات، زیرساخت‎ها و تجهیزات، متناسب با رشد ترافیک و مطابق با استانداردهای بین‎المللی رشد و توسعه نیافته ‎است.
مه آبادی تصریح کرد: در دو سال اخیر با حضور تیم‎های مدیریتی جدید در سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، اقدامات بسیار زیاد، فشرده و شتابانی برای برون رفت از شرایط موجود و کاهش نارضایتی‎ها انجام شده است.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و نابری هوایی ایران با اشاره به میزان پروژه‎های انجام شده و در حال انجام در فرودگاه‎ها گفت: اکنون فرودگاه‎ها به کارگاه‎های سازندگی تبدیل شده‎اند، به نحوی که امسال 121 پروژه در زمینه‎های نوسازی، بهسازی و تکمیل سامانه‎ها و تجهیزات هوانوردی و فرودگاهی در دست اقدام است و ارقام بسیار بالایی از سوی شرکت فرودگاه‎ها و دولت برای آنها هزینه می شود.
وی افزود: در همین زمینه در سال گذشته حدود 1000 میلیارد تومان پروژه آماده بهره‎برداری شده که برخی به طور رسمی افتتاح شده‎اند و برخی نیز در انتظار افتتاح رسمی هستند.
مه آبادی یکی از اقدامات مهم در زمینه به روزرسانی فرودگاه‎ها را دریافت مجدد گواهینامه فرودگاهی عنوان کرد و گفت: طبق مقررات بین‎المللی، دریافت گواهینامه فرودگاهی برای همه فرودگاه‎های بین‎المللی الزامی است و هدف از آن، دادن اطمینان به شرکت‎های هواپیمایی و مسافران از ایمن و استاندارد بودن شرایط فیزیکی و تجهیزات ناوبری فرودگاه‎ها است.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: علاوه بر دریافت گواهینامه فرودگاهی برای فرودگاه یزد، گواهینامه‎های فرودگاه بین‎المللی زاهدان، بندرعباس و لار نیز در مرحله نهایی تایید توسط سازمان هواپیمایی است و فرودگاه‎های بین‎المللی مشهد، تبریز، شیراز و مرز هوایی بوشهر نیز در مراحل نهایی دریافت این گواهینامه قرار دارند که امیدواریم با همکاری ارگان‎های مرتبط؛ به ویژه بخش نظامی بتوانیم این روند را به خوبی پیش ببریم.
منبع خبر: تین نیوز


تاریخ خبر: سه‌شنبه 20 تیر 1396
ساعت: 12:17:54 PM