• آخرین اخبار تخصصی صنعت حمل و نقل هوایی و گردشگری ایران
  • سرعت در پیدا کردن قوانین و بخشنامه ها
  • اطمینان از دیدن بخشنامه ها و عدم نگرانی از عدم دریافت بخشنامه توسط رایانامه
  • صرفه جویی در مصرف کاغذ
  • اولین وب سایت تخصصی بخشنامه های هواپیمایی ها در ایران
  • دسترسی همه پرسنل به بخشنامه ها بدون نیاز به ارسال برای تک تک آنها
  • حذف بایگانی دستی بخشنامه ها
  • دیدن بخشنامه هواپیمایی مورد نظر به ترتیب تاریخ
  • جستجو بر اساس موضوع
  • قانون صدور بلیت و جریمه کنسلی و استرداد و تعرفه های نرخی و .....

فرودگاه ها با ایجاد مجتمع های تجاری در مدار سوددهی قرار می گیرند

  خبر
 درباره فرودگاه ها با ایجاد مجتمع های تجاری در مدار سوددهی قرار می گیرند

فرودگاه ها با ایجاد مجتمع های تجاری در مدار سوددهی قرار می گیرند ...

عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از زیان ده بودن بیش از 80 درصد فرودگاه های کشور، گفت: توجه به قابلیت های گردشگری شهرهای دارای فرودگاه و ایجاد فضاهای چندمنظوره رفاهی در درون آن ها می تواند بازدهی را افزایش دهد.
شهرام کوسه غراوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با بیان اینکه بسیاری از کشورهای موفق همچون آلمان از درآمد حاصل از فرودگاه ها بخش اعظمی از بودجه سالانه خود را تامین می کنند، گفت: متاسفانه نبود نگاه توسعه ای در کشور ما عملکرد فرودگاه های را در هاله ای از ابهام و همراه با زیان کرده است.
نماینده مردم مینودشت، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی ، با بیان اینکه وجود فرودگاه‌ها برای فعالیت اقتصادی مناطق مختلف کشور و افزایش GDP موثر است، افزود: باید فرودگاه ها به سمتی هدایت شوند که سودده بوده و بر مناسبات اقتصادی تاثیرگذار باشند.
وی ایجاد مراکز تفریحی و خدماتی در فرودگاه ها را راهکاری برای برای درآمدزایی آن ها خواند و تصریح کرد: بسیاری از فرودگاه های کشورهای پیشرفته بیش از اینکه از پروازها کسب درآمد کنند از مراکز تجاری و تفریحی موجود در آن ها کسب درآمد می کنند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، بیان اینکه بی توجهی به نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل هوایی این ناوگان را زیان ده خواهد کرد، افزود: انتخاب کشوری مطمئن در فضایی رقابتی جهت عقد قرارداد برای اجاره یا خرید هواپیما می تواند تا حدود بسیاری از زیان ده بودن فرودگاه ها در کشور بکاهد.
وی با اشاره به فرودگاه موجود در حوزه انتخابیه اش، گفت: فرودگاه کلاله با مساحتی زیاد در صورتی که با مدیریت بخش خصوصی اداره شود می تواند ارزآوری مثبتی برای منطقه و ایجاد اشتغال چشم گیری برای مردم داشته باشد که این موضوع در سایر فرودگاه ها نیز صحت دارد.
کوسه غراوی با تاکید بر اینکه هزینه کرد درآمدهای فرودگاه های مختلف کشور در همان جا می تواند راهکار خوبی برای توسعه آن ها باشد، ادامه داد: متاسفانه هزینه کرد درآمدهای فرودگاه ها در جای دیگر امکان توسعه را از فرودگاه ها گرفته و آن ها را زیان ده کرده است.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کمیسیون عمران مجلس آماده تعامل با شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی برای تسهیل شرایط افزایش بازدهی فرودگاه های کشور در جهت کاهش زیان ده بودن آن ها است در این رابطه نیز به طور حتم نشست هایی با مسئولان مربوطه برگزار خواهد شد.
منبع خبر: تین نیوز


تاریخ خبر: شنبه 14 امرداد 1396
ساعت: 1:55:06 PM