• آخرین اخبار تخصصی صنعت حمل و نقل هوایی و گردشگری ایران
  • سرعت در پیدا کردن قوانین و بخشنامه ها
  • اطمینان از دیدن بخشنامه ها و عدم نگرانی از عدم دریافت بخشنامه توسط رایانامه
  • صرفه جویی در مصرف کاغذ
  • اولین وب سایت تخصصی بخشنامه های هواپیمایی ها در ایران
  • دسترسی همه پرسنل به بخشنامه ها بدون نیاز به ارسال برای تک تک آنها
  • حذف بایگانی دستی بخشنامه ها
  • دیدن بخشنامه هواپیمایی مورد نظر به ترتیب تاریخ
  • جستجو بر اساس موضوع
  • قانون صدور بلیت و جریمه کنسلی و استرداد و تعرفه های نرخی و .....

پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد تا چند روز دیگر عادی می‌شود

  خبر
 درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد تا چند روز دیگر عادی می‌شود

پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد تا چند روز دیگر عادی می‌شود ...

عباس آخوندی در برنامه گفتگوی ویژه خبری به آخرین وضعیت پروازها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به سمت عادی شدن پروازها در مهرآباد پیش می‌رویم.
وی در ادامه افزود: مهرآباد از ظهر۹ بهمن ماه باز شده است و بر اساس آمار، در حدود ۸۰ نشست و برخاست در فرودگاه مهرآباد داشتیم و در فرودگاه امام خمینی نیز پروازها شروع و ۲۰ پرواز در ۹ بهمن ماه انجام شد و وضعیت در این دو فرودگاه به سمت عادی شدن شرایط است.
آخوندی با بیان اینکه تا به مرحله عادی شدن برسیم مقداری زمان می‌برد، زیرا ما در تهران در فرودگاه مهرآباد روزانه در حدود ۴۳۰ پرواز داشتیم و تا برسیم به وضعیت قبلی یکی دو روز زمان می‌برد، خاطرنشان کرد: به منظور بازگشت به شرایط عادی، ممنوعیت نشست و برخاست پروازها از ۱۲ شب تا ۵ صبح مهرآباد را برای دو تا سه شب لغو کردیم تا بتوانیم در مدت باقی مانده پروازهای بیشتری را داشته باشیم و بتوانیم عقب ماندگی‌های به وجود آمده را جبران کنیم که احتمالا برای همسایه‌های مهرآباد ایجاد ناراحتی خواهد کرد و به همین دلیل پیشاپیش از آنها عذرخواهی می‌کنم.
وزیر راه با تاکید بر اینکه در فرودگاه امام خمینی نیز روزانه ۲۰۰ تا ۲۲۰ پرواز داشتیم که با برفی که بارید این پروازها به ۲۰ پرواز رسید و امشب نیز این پروازها به ۳۰ خواهد رسید، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم این آمار را افزایش دهیم و فرودگاه به روال عادی برگردد.
آخوندی در پاسخ به این پرسش که پیش‌تر نیز بارش سنگین برف و کولاک پیش‌بینی شده بود و مسدود شدن بزرگراه‌ها و تاخیر پروازها تا چه حد طبیعی بوده است؟ گفت: ما با توجه به آگاهی که نسبت به درجه حرارت و وقوع یخبندان داشته و داریم تمام آمادگی را ایجاد کرده بودیم و تمام همت خود را به کار گرفتیم ولی اینکه تمام آمادگی‌ها و تمام اهتمام ما توانست تمامی مشکلات را حل کند؟ پاسخ من منفی است. بنده به هیچ وجه مدعی نیستم که مشکلی نبود و اگر مشکلی نبود بحرانی به وقوع نمی‌پیوست و مردم در راه‌مانده، نگرانی‌های زیادی برایشان ایجاد نمی‌شد.
وی توضیح داد: در فرودگاه مشکل ما امکان دید مستقیم بود. بدین‌معنا هواپیمایی که می‌خواهد پرواز کند، خلبان در حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ متر به دید افقی و برای نشست باید حداقل ۸۰۰ متر دید مستقیم داشته باشد. یعنی اگر همه چیز در فرودگاه مناسب باشد ولی دید مستقیم نباشد امکان نشست و برخاست وجود ندارد. در فرودگاه مهرآباد در مدت بحران برف، دید فرودگاه به ۳۰۰ متر رسید و عملا امکان نشست و برخاست هواپیما را غیرممکن کرد. در فرودگاه امام خمینی وضعیت بدتر بود زیرا بوران خیلی شدید بود بنابراین یک وضعیت غیرعادی ایجاد شده بود.
وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به این پرسش که با توجه به حادثه اخیر و بوران و برف پیش آمده، تهران که قرار است به مرکز مدیریت بحران کشور تبدیل شود آیا توانست آمادگی‌های خود را نشان بدهد؟ گفت: توجه به این نکته هم از منظر فیزیکی، هم از منظر امکانات و هم از منظر رسانه بسیار اهمیت دارد. ما در مدیریت شهری عنوان تاب‌آوری شهری را داریم. بدین معنا که شهر چقدر می‌تواند در برابر حوادث غیرعادی تاب بیاورد و مقاومت داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه تاب‌آوری وابسته به تابع و متغیرهای بسیار فراوانی است، گفت: نمی‌خواهم مردم را نگران کنم زیرا ما وظیفه داریم به مردم امنیت و امید بدهیم. اما ساختار شهر تهران در همین برف و کولاک اخیر نشان داد که تهران همه حمل‌و‌نقلش متکی به جاده است.
آخوندی تصریح کرد: چیزی که چند سالی است بنده روی آن تاکید دارم این است که ما باید به سمت و سوی شهرسازی ریل پایه برویم. بدین مفهوم وقتی شهرسازی ریل پایه داشته باشیم، وقتی حوادثی مانند حادثه اخیر رخ دهد ما با حمل‌ونقل جایگزین که بتواند در برابر چنین حوادثی تاب‌آوری بیشتری داشته باشد می‌توانیم در خدمت مردم باشیم.
.


تاریخ خبر: سه‌شنبه 10 بهمن 1396
ساعت: 5:02:32 PM