• آخرین اخبار تخصصی صنعت حمل و نقل هوایی و گردشگری ایران
  • سرعت در پیدا کردن قوانین و بخشنامه ها
  • اطمینان از دیدن بخشنامه ها و عدم نگرانی از عدم دریافت بخشنامه توسط رایانامه
  • صرفه جویی در مصرف کاغذ
  • اولین وب سایت تخصصی بخشنامه های هواپیمایی ها در ایران
  • دسترسی همه پرسنل به بخشنامه ها بدون نیاز به ارسال برای تک تک آنها
  • حذف بایگانی دستی بخشنامه ها
  • دیدن بخشنامه هواپیمایی مورد نظر به ترتیب تاریخ
  • جستجو بر اساس موضوع
  • قانون صدور بلیت و جریمه کنسلی و استرداد و تعرفه های نرخی و .....
خرید و صدور اینترنتی بلیت هواپیما

پایان راه آلیتالیا

  خبر
 درباره پایان راه آلیتالیا

پایان راه آلیتالیا ...


🔹آخرین پرواز شرکت هواپیمایی حامل پرچم ایتالیا؛ آلیتالیا پس از ۷5 سال فعالیت، دیشب آخرین پرواز خود را انجام داد.

شرکت هواپیمایی «آلیتالیا»، که یکی از نمادهای زیبایی و شکوه ایتالیا بود، پس از ۷۵ سال به فعالیت‌های خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آلیتالیا در سال‌های اخیر با چالش‌های بسیاری، از جمله ضررهای مالی هنگفت، مواجه شد.

آلیتالیا که در سال ۱۹۴۶ تأسیس شد، جای خود را به شرکت دولتی کوچک‌تر به نام «آی تی ای» داده که از همان لوگوی سه رنگ سبز، سفید و قرمز قبلی استفاده می‌کند.

شرکت «آی تی ای» روز جمعه اعلام کرد با پرداخت ۹۰ میلیون یورو، نام تجاری نمادین آلیتالیا را تصاحب کرده است؛ این مبلغ تقریبا یک سوم بهایی بود که آلیتالیا درخواست کرده بود.

آلیتالیا شرکت هواپیمایی محبوب پاپ‌ها، مقامات دولتی و شخصیت‌های برجسته ایتالیا بود، و از سال ۲۰۱۷ به دلیل مشکلات فراوان، تحت مدیریت نماینده دولت قرار گرفت.

این شرکت با وجود تغییر چندباره در ساختار، هیأت مدیره و برنامه‌های تجاری خود، نتوانست به ثبات اقتصادی برسد.

دولت ایتالیا در سه سال گذشته برای نجات آلیتالیا حدود هشت میلیارد یورو به این شرکت هواپیمایی کمک مالی کرد.

دولت قصد داشت در سال ۲۰۲۰ آلیتالیا را به بخش خصوصی واگذار کند، اما همه‌گیری ویروس کرونا ضربه بزرگی به شرکت‌های هواپیمایی زد و این‌ طرح شکست خورد.

انحلال آلیتالیا با انتقاد برخی احزاب مخالف سیاسی دولت، از جمله حزب دست‌راستی «برادران ایتالیا» مواجه شد که ماریو دراگی، نخست وزیر، را مسئول از دست رفتن یک نماد ملی دانست.

شرکت جدید آی تی ای، که در سه سال آینده از سرمایه‌ دولتی ۱.۳۵ میلیارد یورویی استفاده خواهد کرد، فعالیت‌های خود را با ۵۲ هواپیما و حدود ۲۸۰۰ کارمند شروع می‌کند.

آلیتالیا حدود ۱۱۰ هواپیما داشت و تعداد کارمندانش ده هزار نفر بود. هنوز وضعیت کارمندانی که احتمالا شغل خود را از دست می‌دهند مشخص نیست.

براساس توافق با کمیسیون اروپا، شرکت جدید نباید با آلیتالیا پیوند داشته باشد و انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۲۵ به سودآوری برسد.


تاریخ خبر: شنبه 24 مهر 1400
ساعت: 12:09:50 AM