• آخرین اخبار تخصصی صنعت حمل و نقل هوایی و گردشگری ایران
  • سرعت در پیدا کردن قوانین و بخشنامه ها
  • اطمینان از دیدن بخشنامه ها و عدم نگرانی از عدم دریافت بخشنامه توسط رایانامه
  • صرفه جویی در مصرف کاغذ
  • اولین وب سایت تخصصی بخشنامه های هواپیمایی ها در ایران
  • دسترسی همه پرسنل به بخشنامه ها بدون نیاز به ارسال برای تک تک آنها
  • حذف بایگانی دستی بخشنامه ها
  • دیدن بخشنامه هواپیمایی مورد نظر به ترتیب تاریخ
  • جستجو بر اساس موضوع
  • قانون صدور بلیت و جریمه کنسلی و استرداد و تعرفه های نرخی و .....

⁣امروز آخرین پرواز ایرلاین ایرانی به مالزی انجام می‌شود

  خبر
 درباره ⁣امروز آخرین پرواز ایرلاین ایرانی به مالزی انجام می‌شود

⁣امروز آخرین پرواز ایرلاین ایرانی به مالزی انجام می‌شود ...


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، از بین شرکت‌های هواپیمایی کشورمان تنها ماهان ایر پرواز مستقیم به مالزی (کوالالامپور) دارد که در دوره پاندمی کرونا پروازهای ماهان به این کشور قطع و تعلیق شد. پس از فروکش شدن سرایت کرونا دوباره پروازها به کوالالامپور را از سر گرفت اما مشکلاتی دیگری مانع از برقراری تنها پرواز ایرلاین ایرانی به مالزی شده است و اغلب مسافران ایرانی باید با ایرلاین‌های دیگر عازم این کشور شوند.

مقصود اسعدی سامانی،دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا از پایان پروازهای ایرلاین ایرانی به مالزی خبر داد و گفت: امروز – جمعه 21 مرداد ماه- آخرین پرواز ایرلاین ایرانی به مقصد کوالالامپور در ساعت 19 و 50 دقیقه انجام می‌شود و دیگر پروازی از سوی ایرلاین‌های کشورمان به مالزی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه با توجه به طولانی بودن مسیر تهران- کوالالامپور فقط هواپیماهای ماهان و ایران‌ایر امکان پرواز در این مسیر را داشتند، ادامه داد: امروز آخرین پرواز ایرلاین ایرانی به مالزی انجام می‌شود و از این پس مسافران باید از پرواز ایرلاین‌های خارجی در این مسیر استفاده کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره علت قطع پرواز‌ها در این مسیر اظهار داشت: مالزی دیگر به ایرلاین‌های ایرانی سوخت نمی‌دهد چراکه شرکت‌های سوخت رسانی در فرودگاه‌های مالزی با آمریکایی‌ها همکاری دارند و به این شرکت‌ها اعلام شده اگر به هواپیماهای ایرانی سوخت دهند، مشمول تحریم‌ها می‌شوند.

اسعدی سامانی درباره تبعات حذف ایرلاین‌های ایرانی در این مسیر پروازی گفت: درآمدهای جابه جایی مسافر در این مسیر از ایرلاین‌های داخلی حذف می‌شود و یکی از پایگاه‌های جنوب شرق آسیا که یک ایرلاین‌ داخلی توانسته بود، در این مسیر پرواز برقرار کند را از دست می‌دهیم. این نمونه‌ای از هزینه‌های تحریم‌ها است که به صنعت هوانوردی کشور تحمیل شده‌ است.

وی ادامه داد: هیچ فرودگاهی در مالزی به هواپیماهای ایرانی سوخت نمی‌دهد که امکان جایگزینی مقصد در مالزی داشته باشیم.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره میزان تقاضای سفر در مسیر ایران- مالزی افزود: پیش از شروع کرونا، میزان درخواست و تقاضا برای این مسیر زیاد بود بطوریکه 2 الی 3 پرواز در هفته انجام می‌گرفت و در دوران فراگیری کرونا، پروازها در این مسیر قطع شد و پس از آن هفته‌ای یک پرواز برقرار بود که آن هم به دلیل تحریم‌ها قطع می‌شود.


تاریخ خبر: آدینه 21 امرداد 1401
ساعت: 9:30:27 PM