ادامه تخلفات شرکت های هواپیمایی و اعتراض معاون گردشگری ...
معاون وزارت میراث فرهنگی و گردشگری از رییس سازمان هواپیمایی درخواست کرد به تخلفات شرکت های هواپیمایی از استرداد وجوه مردم رسیدگی کند.
🔷 سازمان هواپیمائی کشوری ، چند روز پس از تایید سرایت ویروس کرونا به ایران و به دنبال مسدود شدن مرزهای هوایی و تعلیق پروازها، در پنجم اسفندماه طی بخشنامه ای به ایرلاین ها ابلاغ کرد وجوه کنسلی بلیت ها را بدون کسر جریمه بازگردانند. از آن زمان روی اجرای این دستور، مکرر تاکید شده است؛ در حالی که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گزارش کرده شرکت های هواپیمایی و آژانسهای مسافرتی متعهد به اجرای این بخشنامهها نبوده و در استرداد وجوه، تعلل و بدتعهدی کردهاند.
🔷 انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوائی و جهانگردی ایران هم در چند نوبت نامهنگاری به سازمان هواپمایی کشوری و حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، اعلام اعتراض کرد که اگر آژانسها تاکنون وجوه مردم را مسترد نکردهاند به خاطر سرپیچی شرکتهای هواپیمائی و البته هتلها بوده است. از طرفی برخی آژانسهای هواپیمائی هم گفتهاند به خاطر عمل نکردن شرکتهای هواپیمایی به تعهداتشان، در بازگرداندن وجوه مردم دچار مشکل شده اند و تعزیرات حکومتی هم آن ها را به پلمب تهدید کرده است. برخی شرکت های هواپیمایی هم خرید تجهیزات و خالی بودن حساب مالی شان را بهانه کرده اند و هنوز پولی پس ندادهاند.
🔷 تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت هم تاکید کرد که بیشترین شکایتهای مردم از شرکتهای هواپیمایی بوده که از بخشنامه سازمان هواپیمایی سرپیچی کردهاند و وجوه را نزد خود حفظ کرده و عودت ندادهاند.
تاریخ خبر: سهشنبه 27 اسفند 1398
ساعت: 2:16:43 PM