• آخرین اخبار تخصصی صنعت حمل و نقل هوایی و گردشگری ایران
  • سرعت در پیدا کردن قوانین و بخشنامه ها
  • اطمینان از دیدن بخشنامه ها و عدم نگرانی از عدم دریافت بخشنامه توسط رایانامه
  • صرفه جویی در مصرف کاغذ
  • اولین وب سایت تخصصی بخشنامه های هواپیمایی ها در ایران
  • دسترسی همه پرسنل به بخشنامه ها بدون نیاز به ارسال برای تک تک آنها
  • حذف بایگانی دستی بخشنامه ها
  • دیدن بخشنامه هواپیمایی مورد نظر به ترتیب تاریخ
  • جستجو بر اساس موضوع
  • قانون صدور بلیت و جریمه کنسلی و استرداد و تعرفه های نرخی و .....

بهینه سازی کپنهاگ؛ استارت آپی برای کاهش تاخیرهای فرودگاه‌ها

  خبر
 درباره بهینه سازی کپنهاگ؛ استارت آپی برای کاهش تاخیرهای فرودگاه‌ها

بهینه سازی کپنهاگ؛ استارت آپی برای کاهش تاخیرهای فرودگاه‌ها ...

اگر اهل مسافرت هوایی باشید، احتمالا چند باری با تاخیر پرواز مواجه بوده و ساعت های خود را به بطالت در فرودگاه ها سپری کرده اید مخصوصا این که میانگین تاخیر پروازهای ایران هم بالاتر از میانگین جهانی است.
چندی پیش سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: در تیر ماه امسال در مجموع 16 شرکت هوایی 6 هزار و 102 پرواز در مسیرهای داخلی از طریق فرودگاه مهرآباد انجام دادند که بیش از 48 درصد آن با تاخیر همراه بوده است. میزان تاخیر پروازها در خرداد ماه امسال 38 درصد بوده است.
اما در دنیای جدید برای هر مشکل و اختلالی راه حلی هم پیدا می شود. احتمالا استارت آپ ها همان راه حل ها هستند چرا که گویا تاخیر پرواز د همه جای دنیا معضلی جدی به حساب می آید. در دانمارک استارت آپی راه اندازی شده است که با کمک ریاضیات مدت زمان انتظار در فرودگاه ها را کاهش می دهد.
بیزینس اینسایدر، گزارشی از استارت آپی نوشته است که سفر هوایی را مطلوب تر می کند. بر اساس این گزارش، استارت آپ دانمارکی «بهینه سازی کپنهاگ» رفتن به فرودگاه ها را راحت تر کرده است. آنها این کار را در فرودگاه ژنو سوییس انجام دادند و میانگین زمان انتظار بیش از 50 درصد کاهش پیدا کرد.
آندرس دوهن، مدیرعامل شرکت و بنیانگذار «بهینه سازی کپنهاگ» می گوید: همه چیز در مورد اعداد است. ما تعدادی مدل های ریاضی پیچیده داریم که در هر منطقه عملیاتی خاص اعمال می کنیم. ما از داده ها برای پیدا کردن یک الگو برای بهینه سازی استفاده می کنیم. به عنوان مثال ما می دانیم که مسافران در زمستان در ایست بازرسی ها از سبدهای بیشتری استفاده می کنند، چرا که آنها لباس بیشتری می پوشند اما ما با مدل های مان فشار بر امنیت را پیش بینی می کنیم. الگوهای ما هر روز مختص به همان روز است.
این استارت آپ از سال 2015 با همکاری در 20 فرودگاه در سراسر جهان فعالیتش را آغاز کرده و باعث بهبود عملکرد آنها شده است. در فرودگاه دوبلین ایرلند با استفاده از این استارت آپ، ظرفیت حمل و نقل مسافر 20 درصد افزایش یافته است و در استکهلم زمان اوج پذیرش مسافر 55 درصد کاهش یافته است. این ریاضی دان ها دو دلیل اصلی برای کار با فرودگاه ها دارند و آن این که آندرس دوفن و همکارش کاسپر هونسگارد تجربه کار در زمینه پذیرش در فرودگاه کپنهاگ را دارند. دوم هم این که فرودگاه ها داده های زیادی دارند که در اختیار آنها قرار می دهند.
آندرس دوهن می گوید: مسافران در طول مسیر خود در فرودگاه ها مدام اطلاعات خود را چک می کنند. از زمان ورود تا اسکن پاسپورت ها، علاوه بر این بسیاری از فرودگاه ها تکنولوژی وای فای یا سنسور ردیابی مسافران در فرودگاه را دارند. این به این معنی است که ما می دانیم کدام مسافر چه زمانی وارد می شود، چه زمانی در صف می ایستد و چه مدت زمان طول می کشد تا از گیت امنیتی عبور کند. آنها کجای فرودگاه قرار دارند و چه تعداد مسافر به هواپیما سوار شده اند.
با تمام اطلاعاتی که «بهینه سازی کپنهاگ» در اختیار دارد، می تواند زمان افراد در فرودگاه ها را تجزیه و تحلیل کند و زمان انتظار را کاهش دهد. حالا آنها برای کمک به بهبود فعالیت فرودگاه ها و البته گسترش کسب و کار خودشان، نرم افزار «فرودگاه بهتر» را راه اندازی کرده اند. با این نرم افزار، مشتری ها می توانند خدمات بهتری برای کنترل مرزی دریافت کنند.
با این حال فرودگاه ها تنها مکان هایی نیستند که نیازمند بهینه سازی هستند. این استارت آپ دانمارکی فعالیتی مشابه در بیمارستان ها هم انجام داده است. به گفته کاسپر هونسگارد، چالش بیمارستان هم مانند چالش فرودگاه است. افراد زیادی مراجعه می کنند و باید به نیازها و وضعیت آنها توجه کرد. این استارت آپ در حال همکاری با بخش پاتولوژی Rigshospitalet در کپنهاگ است.


تاریخ خبر: پنجشنبه 11 آبان 1396
ساعت: 1:06:26 PM