منشور حقوق مسافر در فرودگاه ها نصب می شود ...
در آستانه سفرهاي نوروزي فرودگاهها موظف شدند منشور حقوق مسافر را در ترمینالها و در دید عموم نصب کنند.
بهگزارش تین نیوز به نقل از روابطعمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، براساس ابلاغ دستورعمل تکمیلی نشست طرح خدمترسانی ویژه نوروز 1396 شرکت فرودگاهها٬ از مدیران فرودگاهها خواسته شده است علاوه بر نصب منشور حقوق مسافر بر تعیین شیفتهای کامل 24 ساعته برای راهنمایی مسافران و اعلام یک سامانه مرکزی برای اظهار نظر و بیان مسائل توسط مسافران و همچنین بر پاسخگویی فوری مسئولان مرتبط به این پیامها و مسافران اهتمام کنند.
این دستورعمل همچنین مدیران فرودگاهها را ملزم کرده است تا در روزهای نوروز بهویژه در زمانهای پیک مسافر٬ در فرودگاه حضور داشته باشند و علاوه بر امور فرودگاهی نظارتی جدی بر قیمت کالاها و خدمات عرضه شده در فروشگاههای مستقر در فرودگاه انجام دهند و با نصب قیمتها در دید مردم و ترجیحاً پورتال فرودگاه و اعلام سامانه شکایات مسافران در این زمینه از هرگونه تخلف جلوگیری کنند.
همچنین در زمینه مدیریت بحران نیز از مدیران فرودگاهها خواسته شده است که با تأکید بر هماهنگی با ارگانها و دستگاههای مختلف نظیر گمرک، پلیس، گذرنامه، سپاه و غیره، حوادث و بحرانهای احتمالی را پیشبینی کرده و برای عبور از آنها، سناریوی مناسب در نظر بگیرند و در مواقع بروز حوادث یا بحرانهای احتمالی اقدام به مستندسازی صوتی و تصویری آنها کنند.
تأکید بر هماهنگی جدی و کامل با شرکتهای هواپیمایی در خصوص عدم تأخیر، عدم ابطال پروازها، حضور به موقع مسئولان شرکتهای هواپیمایی در فرودگاهها و جلوگیری از بحرانهای احتمالی نیز یکی دیگر از بندهای این دستورعمل است.
به این ترتیب شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و فرودگاههای آن با برنامهریزیهای انجام شده در روزهای اخیر خود را برای خدمترسانی مناسب به مسافران نوروزی آماده کردهاند.
منبع : تین نیوز
تاریخ خبر: دوشنبه 23 اسفند 1395
ساعت: 12:05:17 PM